اخبارافغانستان

آغاز رنگ‌کردن تکسی‌ها در هفت زون کشور

ریاست عمومی ترافیک گفته است که شرکت قراردادی روند رنگ کردن موترهای تکسی را تا ده روز آینده در هفت زون کشور آغاز می‌کند.

عبدالودود خیرخواه رئیس پلان و پالیسی ریاست عمومی ترافیک به رسانه ها گفته است که در حال حاضر بیش از ۲۰هزار تکسی در چهار زون کشور رنگ شده که ۷هزار آن در کابل است.

به گفته‌ی  خیرخواه، شمار تکسی مورد نیاز هر شهر را نظر به نفوس هر ولایت تعیین کرده‌اند و پایتخت به ۷۰هزار تکسی نیاز دارد.

عبدالودود خیرخواه افزود: «در شهر کابل در حدود بالاتر از ده میلیون نفوس زندگی دارند، سنجشی که ما کردیم تقریبن هفتاد هزار تکسی ضرورت است. از قبل ما در حدود هفده هزار تکسی راجستر شده در پایتخت داشتیم.»

با این حال برخی از راننده‌های تکسی در پایتخت می‌گویند که تکسی‌هایی با رنگ جدید در سطح کشور افزون بر بوجود آوردن نظم در سیستم خدمات ترانسپورتی، اعتماد مردم را نیز بیشتر می‌کند.

بارکزی که از دو ماه به این‌سو موتر شخصی خود را با هزینه نزدیک به ۲۵هزار افغانی به تکسی تبدیل کرده، گفت: «موترم شخصی بود، قبلاً کار می‌کردم و مردم به موترهای شخصی زیاد اعتماد نمی‌کردند، حالا که موترم را تکسی کرده‌ام، اعتبار مردم هم زیاد است و کار و بار نیز نسبت به سابق بهتر شده است.»

اما برخی دیگر از راننده‌های تکسی با اشاره به بهتر شدن رنگ جدید تکسی در کشور، می‌گویند که توانایی مالی تغییر رنگ موترهای تکسی شان را ندارند.

عبدالله راننده تکسی گفت: «این تکسی از ده سال تا اکنون نزدم است. رنگ جدید تکسی خوب است ولی نظر به این‌که اقتصاد یاری نمی‌کند نمی‌توانم موترم را رنگ کنم. پول که نباشد رنگ کردن مشکل است.»

بر بنیاد اطلاعات ریاست عمومی ترافیک، برای اولین بار تکسی‌ها در کشور با رنگ سیاه و سفید فعالیت می‌کرد. به همین ترتیب از پنجاه سال تا اکنون تکسی‌های زرد و سفید در کشور خدمات ترانسپورتی ارایه می‌کنند؛ اما اکنون این ریاست رنگ تکسی را به فیروزه‌یی و سفید تبدیل کرده و گفته می‌شود این روند تا سه سال آینده ادامه داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *