اخبارافغانستان

بازگشت 100ها کارمند حکومت پیشین به خانه های شان در پنجشیر

صدها کارمند حکومت پیشین، به خانه های شان درپنجشیربرگشته اند.

به اساس گزارش ها، روند بازگشت کارمندان حکومت پیشین به خانه های شان درپنجشیر، همچنان ادامه دارد.

الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر گفت: در چند ماه پسین بیش از پنجصد خانواده از کارمندان  نظامی‌و‌ملکی حکومت قبلی که در خارج از کشور به سر می‌بردند، دوباره به افغانستان برگشته‌ و به زادگاهش در پنجشیرآمده‌اند و زندگی می‌کنند.

والی پنجشیر گفته است: پس از اعلام عفو عمومی از سوی رهبری امارت اسلامی افغانستان،  عفو به طور کامل اجرا شد و تمام اتباع کشور زیر چتر یک نظام کاملاً اسلامی به گونه‌ یی آزادانه زندگی دارند.

حافظ حکیم تاکید می‌کند که در تلاش است، برای جوانان پنجشیرکه از خارج برگشته اند فرصت های شغلی را فراهم کند.

برگشت کنندگان نیز ضمن آنکه از امارت اسلامی افغانستان می‌خواهند برای آنان زمینه های شغلی را مساعد کند، از کسانی که در خارج از کشور زندگی دارند می‌خواهند بدون کدام نگرانی دوباره به کشور خود برگردند و در آسایش زندگی نمایند و تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگیرند.

نصرت الله حکیمی ازاهالی روستای خنج ولسوالی حصه اول پنجشیر است که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی به ایران رفته بود و اکنون دوباره به وطن برگشته است و مصروف کار در یکی از معادن پنجشیر می‌باشد، از برخورد نیک مسئولان محلی امارت اظهار خوشی کرده و از شغل خود راضی است.

سعادت الله باشنده پنجشیر ازبازگشت کنندگان دیگر است که می گوید: روحیه مردم ایران را با مهاجرین افغان بسیار خشن و غیر انسانی است و تصریح کرده است که روزها تا شام کار می‌کردیم به ایرانی ها ولی مزد کار مان  را نمیدادند، در حال حاضر که وی به وطن برگشته است خوش است و از شهروندان دیگری که در خارج از کشور هستند نیز می خواهد به کشور شان بیایند و  در امنیت سرتاسری در آسایش زندگی کنند و تحت تاثیر تبلیغات منفی افراد مغرض و دشمن قرار نگیرند.

عزیزالله جلیلی باشنده پنجشیر و از نظامیان حکومت قبلی است که به تازه گی از ایران آمده است می‌گوید که ما تحت تبلیغات سو دشمنان و افراد فرصت طلب قرار گرفته بودیم ولی حالا که دوباره به کشور برگشت کردیم از نزدیک دیدیم که هیچ مشکلی درافغانستان وجود ندارد، امنیت تامین است و کسی را به کس غرض نیست و تصمیم دارد به ولایت ها هم سفر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *