سیاسی

حمله به رفح با چراغ خاموش

تلویزیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو ظرف روزهای آینده طرح حمله به شهر رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد

تلویزیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو ظرف روزهای آینده طرح حمله به شهر رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد

با آنکه رژیم صهیونیستی هنوز عملیات زمینی گسترده ادعایی خود به شهر رفح را آغاز نکرده است، جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه با بی‌سابقه‌ترین تجاوزها و کشتار روبه‌رو است. به دنبال تازه‌ترین دور حملات اشغالگران در دقایق اولیه بامداد یکشنبه، رسانه‌ها از یورش هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه خبر دادند. این درحالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده، بنیامین نتانیاهو ظرف روزهای آینده طرح حمله به شهر رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش‌های ارسالی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در این حمله مناطق مختلفی در شهر رفح را هدف قرار دادند. شبکه الجزیره نیز خبر داده رژیم صهیونیستی یک ساختمان خالی از سکنه در نزدیکی مرز غزه با مصر را هدف قرار داد. به دنبال حملات صبح یکشنبه صهیونیست‌ها به رفح، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه از جنایت وحشیانه جدید ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه با بیش از ۱۲۰ شهید و مجروح پرده برداشت. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۹ خانه در ولایت مرکزی نوار غزه را هدف قرار دادند.

علاوه بر حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی، توپخانه ارتش این رژیم هم، شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کرد و همزمان، قایق‌های صهیونیست در سواحل رفح تیراندازی کردند. رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند، بمباران رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در خربه العدس در شمال شهر رفح هدف قرار داد که محل اسکان آوارگان بود. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای در خیابان العزیزه در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. منابع محلی گزارش دادند که جنگنده‌های اشغالگر یک آپارتمان مسکونی در شهر دیرالبلح را بمباران کردند که منجر به شهادت سه شهروند شد.

طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه، جنایت جدید صهیونیست‌ها منجر به شهادت ۴۴ فلسطینی شد. این دفتر همچنین اعلام کرد که این جنایت ۸۰ مجروح برجای گذاشته و بیشتر قربانیان آن‌را کودکان تشکیل می‌دهند. در همین راستا، منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای دردناکی از این جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها دست به دست کرده‌اند. وزارت صحت فلسطین هم روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه ۱۳ حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۱۲۷ نفر شهید شدند. خبرگزاری سما به نقل از وزارت صحی فلسطین گزارش داد که در همین مدت، ۲۰۵ شهروند فلسطینی نیز زخمی شدند.

پس از دور جدید حملات به جنوب غزه، صحنه‌هایی توسط شبکه قطری الجزیره پخش شده که نشان می‌دهند پس از تشدید حملات اشغالگران به منازل در ولایت مرکزی و شهادت شهیدان پیکر تعدادی از شهدا پس از پر شدن سردخانه در حیاط شفاخانه شهدای الاقصی در دیرالبلح بر زمین روی هم قرار گرفته و انباشته شده‌اند. وزارت صحی فلسطین اعلام کرد، با احتساب این شهدا، آمار کل شهدای نوار غزه از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ میزان) به ۲۸ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

وضعیت فاجعه‌بار شفاخانه ناصر

در همین حال تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی صحت با اشاره به گذشت یک هفته از محاصره و بمباران پیاپی مجتمع شفاخانه‌ی «ناصر» در شهر «خان‌یونس» اعلام کرد که این مرکز درمانی دیگر قادر به ارائه خدمات نیست. به گزارش رسانه ها و به نقل از پایگاه خبری «الجزیره» قطر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» تأکید کرد که نظامیان صهیونیست اجازه ورود گروه‌های سازمان جهانی صحت را برای ارزیابی وضعیت بیماران و بررسی نیازهای داکتری نمی‌دهند. وی افزود که حدود ۲۰۰ بیمار در شفاخانه ناصر بستری هستند و ۲۰ نفر از آنها باید به شفاخانه‌های دیگر منتقل شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اذعان کرد که 100 فلسطینی را داخل مجتمع شفاخانه‌ی ناصر بازداشت کرده است. از طرفی، وزارت صحت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که نظامیان صهیونیست شمار زیادی از کادر درمان مجتمع شفاخانه‌ی ناصر را بازداشت کرده و بسیاری از نیروهای کادر درمان، مریضان و آوارگان را در شرایط غیرانسانی تحت بازجویی قرار داده‌اند. طبق اعلام این وزارتخانه، به دلیل از کار افتادن ژنراتورها، برق مجتمع شفاخانه‌ی ناصر همچنان قطع و جان بیماران و زخمی‌های نیازمند اکسیژن در خطر است.

در همین باره اشرف القدره، سخنگوی وزارت صحت غزه طی مصاحبه با الجزیره تأیید کرد که اشغالگران ۷۰ پرسنل صحی را در شفاخانه ناصر در خان‌یونس دستگیر کردند و آنها را مسئول مجروحان و کادر صحی در شفاخانه غزه دانست. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که نیروهای اطلاعات نظامی و سرویس امنیت داخلی اسرائیل از عاطف الحوت، رئیس شفاخانه ناصر بازجویی کردند و هنوز تصمیمی برای ‌بعد از دستگیری وی گرفته نشده‌ است. در این خصوص عکسی را رسانه‌های عبری منتشر کرده‌اند که حکایت از دستگیری دکتر عاطف الحوت، رئیس مجتمع صحی ناصر دارد. دکتر الحوت در محاصره گروهی از سربازان اشغالگر که شفاخانه را پس از هفته‌ها محاصره کردند، خسته به نظر می‌رسید.

رفح آخرین امید

در میانه وضعیت فوق بحرانی رفح، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین هم اعلام کرد که این شهر (رفح) آخرین مکان برای زنده ماندن فلسطینیان در نوار غزه است. به گزارش ایسنا، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین اعلام کرد، رفح آخرین نقطه حضور فلسطینیان در نوار غزه در بحبوحه درد و رنج‌های مداومی است که محاصره‌شدگان در این شهر در نزدیکی مرز مصر با آن روبه‌رو هستند. براساس گزارش وبگاه صدی‌ البلد، این مسئول سازمان ملل در صفحه کاربری خود در شبکه کاربری ایکس(توییتر سابق) نوشت: «چگونه می‌توانیم اجازه دهیم فاجعه (نکبت) دیگری رخ دهد؟ آیا واقعاً عقل خود را از دست داده‌ایم؟» همزمان با تشدید لفاظی مقام‌های صهیونیست برای حمله زمینی به رفح، بسیاری از کشورهای جهان حتی مقام‌های غربی درباره این اقدام هشدار داده‌اند.

همچنین آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تعداد کارمندان کشته شده این آژانس در نوار غزه، به ۱۵۸ نفر افزایش یافت. در این اطلاعیه آمده است، حملات هوایی فزاینده اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه که به سختی انجام می‌شود، نگران‌کننده است.

این درحالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده، نتانیاهو، طی روزهای آینده طرح حمله ارتش به شهر رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد. طبق گزارش این رسانه عبری‌زبان، این طرح شامل «انتقال فلسطینی‌ها در رفح به مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه بوده و ارتش رژیم صهیونیستی هرگز به فلسطینی‌ها اجازه رفتن به مناطق شمالی نوار غزه را نخواهد داد.»

افشای اعدام میدانی یک زن و یک کودک در غزه

منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ویدیو دردناکی از اعدام میدانی یک کودک و زن فلسطینی در شهر غزه توسط تک تیراندازان رژیم صهیونیستی منتشر کردند. به گزارش رسانه ها، شبکه الجزیره درباره این ویدیو گزارش داد که این حادثه ۳۱ دسامبر رخ داد و طی آن یک تک‌تیرانداز صهیونیست مستقر در نزدیکی چهارراه «ابو اسکندر» در محله «شیخ رضوان» در شهر غزه «عماد حازم ابوالقرع»

چهارساله را به همراه دختر کاکایش «هدیل هارون ابوالقرع» ۲۰ ساله هدف قرار داد و منجر به شهادت هر دوی آنها شد.

طبق این گزارش، عماد حازم چهارساله دست در دست دختر کاکایش درحال رفتن به سوپرمارکت بود تا چیزی برای خوردن تهیه کند که هدف تک‌تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. قرار است، شبکه الجزیره جزئیات بیشتری از این جنایت را فاش کند. جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای این جنایت را محکوم کرد. حماس در بیانیه خود هدف قرار گرفتن این دو غیرنظامی بی‌گناه توسط تک‌تیرانداز صهیونیست‌ها در شهر غزه را اقدامی تروریستی خواند. این جنبش همچنین خواستار پیگیری این جنایت توسط دیوان بین‌المللی کیفری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *