گزارش

صادرات و واردات کشور در سه ربع اول سال به 7،5 میلیارد دالر رسیده است

اداره ملی احصائیه و معلومات در یک گزارش گفته است که ارزش صادرات و واردات در سه ربع اول سال روان به ۷.۵ میلیارد دالر می‌رسد.

اداره ملی احصائیه و معلومات در یک گزارش گفته است که ارزش صادرات و واردات در سه ربع اول سال روان به ۷.۵ میلیارد دالر می‌رسد.

این اداره گفته است که ارقام مربوط به صادرات و واردات کشور را در سه ربع اول سال روان جمع‌آوری، توحید و تحلیل نموده که ارزش صادرات به یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دالر می‌رسد.

درحالی‌که ارزش صادرات کشور در سه ربع اول سال ۱۴۰۱ به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۵ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسید.

گفته شده است که بیش‌ترین اقلام صادراتی کشور در سه ربع اول سال روان به پاکستان بوده که در مجموع ارزش آن به ۶۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد. پس از آن هندوستان با ۴۶۳ میلیون و امارات متحده عربی با ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

به بیان اداره ملی احصایه و معلومات، میوه‌های خشک در میان اقلام صادراتی کشور در سه ربع اول سال روان بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش صادرات آن به ۳۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب نباتات طبی، مواد معدنی و میوه‌های تازه در جایگاه دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

بر اساس معلومات این گزارش بیش‌ترین اقلام وارداتی کشور در سه ربع اول سال روان از ایران بوده که در مجموع ارزش آن به ۱ میلیارد و ۳۱۸  میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد. پس از آن پاکستان با ۱ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر و  چین با ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

مواد نفتی و روغنیات در میان اقلام وارداتی کشور در سه ربع اول سال روان بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش مجموعی آن به ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب ماشین‌آلات، وسایط ترانسپورتی و پرزه‌جات با ۶۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و منسوجات و فلزات و محصولات فلزی در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

اداره ملی احصائیه و معلومات، ارقام و معلومات اقلام صادراتی و وارداتی کشور را همه‌ساله از نهادهای مربوط جمع‌آوری، توحید و تحلیل نموده و ارقام دقیق احصائیوی را در دسترس نهادهای ملی و بین‌المللی و محققان قرار می‌دهد.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *