افغانستان

سازمان صحی جهان برای مقابله با بحران های صحی خواهان بیش‌تر از دو ميلیارد دالر گردید

سازمان صحی جهان (WHO) برای بر آورده ساختن نیازمندی های صحی عاجل ميلیون ها فرد بی بضاعت درجهان درسال ۲۰۲۳ ، خواهان ۲.۵۴ میلیارد دالر شده است.

سازمان صحی جهان (WHO) برای بر آورده ساختن نیازمندی های صحی عاجل ميلیون ها فرد بی بضاعت درجهان درسال ۲۰۲۳ ، خواهان ۲.۵۴ میلیارد دالر شده است.

اعلامیۀ روز دوشنبهٔ این ادارۀ سازمان ملل متحد از کمک به آسیب دیدگان نزاع ها در افغانستان   یمن، سوریه وایتوپیا ، جنگ خانمانسوز در اوکراین ، ومتضررین تغییر اقلیم در کشورهای مانند پاکستان یاد آورشد.

سازمان صحی جهان گفت برعلاوۀ این بحران ها ، انتشار کرونا و امراض ساری مانند کولرا و سرخکان سیتسم های خدمات صحی را زیرفشار قرار داده است. تیدروس ادهانوم گیبریاسوس رئیس سازمان صحی جهان در این اعلامیه می‌گوید «ما همزمان شاهد چندین بحران هستیم که باید دربرابر آن مبارزه بی سابقه صورت گیرد.»

جنگ اوکراین و صدمات ناشی از آن نیز یکی از بحرانات عمیق در جهان است که مردم به کمک های صحی نیاز فوری دارند.

وی می افزاید که جهانیان نمی توانند از این بحران ها خود را به دور نگهدارند.

شمار افرادی که امسال در جهان به کمک های عاجل نیازد دارند نسبت به سال گذشته ۲۵ فیصد افزایش یافته وبه ۳۴۰ ميلیون تن می رسد.

آقای گیبریاسوس می گوید که (WHO) درحال حاضر با ۵۴ بحران صحی درجهان مقابله می کند که از جمله یازده بحران بسیار جدی است .

ازسوی دیگر یارنو هابیچت نمایندۀ (WHO) در اوکراین می گوید بعد از حمله روسیه به این کشور در جریان تقریباً یک سال گذشته بیش از هفتصد مرکز صحی به شمول شفاخانه ها وامبولانس ها هدف قرار گرفته اند.

وی می افزاید که مراکز صحی در اوکراین در اثر هدف قرار گرفتن زیر ساخت های این کشور به درستی فعالیت کرده نمی توانند و در نتیجه قطع جریان برق و آب وکمبود مواد سوخت باعث مشکلات می‌شود.

ملل متحد تخمین می‌کند شمار افرادی که امسال در جهان به کمک های عاجل نیازد دارند نسبت به سال گذشته ۲۵ فیصد افزایش یافته وبه ۳۴۰ میلیون تن می رسد.

در این میان گوردن براون صدراعظم سابق بریتانیا وسفیر مالی (WHO) در جهان می گوید اگرما نمی خواهیم که بیماران را در رنج وعذاب تنها رها کنیم پس باید برای فراهم آوری تجهیزات طبی و آماده ساختن کارمندان صحی مورد نیاز، اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *