سیاسی

قدرت‌های استعماری در صدد هویت‌زدایی  مسلمانان استند

مسلماً یکی از راه‌های فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز مع الاسف به صورت هدفمند و با استفاده از ابزارهای مختلف توسط شبکه‌های شیطانی مهندسی می‌شود.

توانا

مسلماً یکی از راه‌های فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز مع الاسف به صورت هدفمند و با استفاده از ابزارهای مختلف توسط شبکه‌های شیطانی مهندسی می‌شود.

خطرِ تضعیف حافظه تاریخی ملت‌ها علاوه بر اهمیت ذاتی، توجه به تاریخ و نگاه عبرت‌آموزانه به آن، آفات و خطرات مهمی از ناحیه کم‌توجهی به تاریخ و آگاهی نداشتن از حقایق تاریخی ایجاد می‌شود.

یکی از مهم‌ترین این خطرات «تضعیف حافظه تاریخی ملّت» و در نتیجه به اشتباه افتادن در شناخت وضعیت فعلی و آینده است.

نسل جوان باید از تاریخ و حوادث تاریخی آگاهی لازم داشته باشند و بدانند که چه اتّفاقاتی در سرزمین آبایی شان و دیگر سرزمین‌ها، به‌وقوع پیوسته است.

اگر از تاریخ آگاهی درست حاصل شود در پرتوی آن می‌توانیم چشم‌انداز آینده را بهتر ترسیم و انتخاب کنیم.

شناخت جریان‌های باطل برای تحریف حقایق تاریخی بر بصیرت ما می‌افزاید، یکی از حربه‌های قدرت‌های استعمارگر قطع رابطه ملت ها با تاریخ شان و «انهدام هویت تاریخی» آن‌ها است، ماجرای فلسطین یکی از مصادیق این توطیه و دسیسه است.

قدرت‌های اشغالگر در دوره‌هایی از تاریخ سعی کردند کشورها را اشغال و ملت‌ها را متفرق کنند و سرنوشت آن‌ها را به دست بگیرند که یکی از برنامه‌ها و کارهای‌شان قطع رابطه‌ی این ملت‌ها با گذشته شان بود.

همین امروز ببینید سعی و تلاش بر این است که چیزی به نام ملت فلسطین، به کلّی به فراموشی سپرده شود؛ اشغالگران صهیونیستی از گرفتن نام فلسطین شوکه می‌شوند، تلاش می کنند نشان بدهند که هیچ‌سرزمینی به نام فلسطین و هیچ‌ملتی که مالک این سرزمین باشد، وجود نداشته است.

عدم توجّه به ذخایرِ تاریخ و سرگذشت زندگی که تاریخ عبارت از مجموعه‌ای از حوادث است، این نتایج را دارد.

مستکبرین و عوامل شان از راه‌های گوناگونی به دستکاری در واقعیت‌های تاریخی به قصد بَزَک کردن چهره ظالمان و جنایتکاران پرداخته و هیچ ابایی از «تحریف تاریخ» برای فریب و اغواگری نیز ندارند، بر این اساس، آگاهی جوانان از تاریخ برای جلوگیری از توطیه ضروری است.

لازم است همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان با سیرت پیامبر (ص) و تاریخ گذشته جهان اسلام، شخصیت‌های مجاهد و کشور شان آشنایی داشته باشند، چون یکی از راه‌های فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار به وفور صورت می‌گیرد.

ملت‌های مسلمان هرگز اجازه ندهند که برای آن‌ها دشمنان شان هویت جعلی بسازند و خود تعریف کنند، این امر باعث می‌شود که حوادث گذشته فراموش شود و حافظه تاریخی آن‌ها ضعیف و آخرالامر نابود گردد.

یقین دارم که اگر جوان امروزی از قهرمانی‌هایی و تاریخ نیاکان شان مطلع نشوند، تحلیل و ریشه‌یابی نکنند، در شناخت کشور و شناخت آینده‌ی سیاسی خویش، دچار اشتباهات بزرگ و جبران‌ناپذیری خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *