افغانستان

از سرگیری کار پروژه‌ی کاسا  ۱۰۰۰ در کشور

بانک جهانی اعلام کرده است که بر مبنای رویکرد جدید تعامل با افغانستان، این بانک برای حمایت از مردم افغانستان، کار پروژه انتقال انرژی کاسا ۱۰۰۰ در افغانستان از سر گرفته خواهد شد.

بانک جهانی اعلام کرده است که بر مبنای رویکرد جدید تعامل با افغانستان، این بانک برای حمایت از مردم افغانستان، کار پروژه انتقال انرژی کاسا ۱۰۰۰ در افغانستان از سر گرفته خواهد شد.

این بانک با نشر اعلامیه‌ا‌ی گفته که بورد مدیران اجرایی این بانک به روز پنج‌شنبه، ۲۶ دلو رویکرد جدید تعدیل‌شده‌ای را موسوم به «رویکرد ۳.۰» برای حمایت از مردم افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه انجمن توسعهٔ بین المللی بانک جهانی بر اساس یک رویکرد جدید تعامل این بانک با افغانستان، قرار است نزدیک به ۳۰۰ میلیون دالر را در مدت ۱۵ ماه آینده در دسترس افغانستان قرار دهد.

بانک جهانی در اعلامیه اش همچنان گفته است که کار پروژه کاسا -۱۰۰۰ به درخواست سه کشور همسایه افغانستان از سر گرفته می‌شود تا از خطر تبدیل‌شدن این پروژه به یک دارایی سرگردان جلوگیری شود‌.

بانک جهانی گفته است که کار پروژه کاسا یک‌هزار، که یک پروژه‌ی انتقال انرژی از تاجیکستان و قیرغیزستان به پاکستان از طریق افغانستان در سه کشور دیگر تقریباْ تمام شده است و تنها در افغانستان باقی مانده است. کار ساخت این پروژه در افغانستان پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی، متوقف شد.

در اعلامیه این بانک آمده است که کمک‌هایش را به مردم افغانستان از طریق نهادهای سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی انجام خواهد داد و در جریان اجرایی شدن پروژه‌ها، گروهی به‌صورت مستقلانه بر تمام پروژه‌ها نظارت و فعالیت‌ها را راستی‌آزمایی خواهد کرد.

به‌گفته‌ی این بانک، زنان در مرکز پروژه‌ها قرار می‌گیرند و باید اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های پروژه‌ها توسط زنان و برای زنان اجرا می‌شود.

بانک جهانی افزوده که به عنوان بخشی از ارائه خدمات اساسی، از فرصت‌های شغلی با تقویت فعالیت‌های درآمدزا حمایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *