افغانستان

تجلیل از سالروز شکست وخروج قشون سرخ در هرات

از سی و پنجمین سالروز شکست و خروج قشون سرخ شوروی با حضور مسؤلان محلی، مجاهدین ، علما و ده ها تن از شهروندان هرات تجلیل به عمل آمد.

از سی و پنجمین سالروز شکست و خروج قشون سرخ شوروی با حضور مسؤلان محلی، مجاهدین ، علما و ده ها تن از شهروندان هرات تجلیل به عمل آمد.

درین مراسم، از شهامت ها، مبارزات خالصانه مجاهدین و کارنامه نیک شان در مقابل ابر قدرت وقت یاد بود به عمل آمد.

مولوی حیات الله مهاجر معاون والی هرات، در این محفل با اشاره به پیروزی مجاهدین در قبال شوروی می گوید که افغانستان در جهان ثابت نمود که هیچ زورگو و بیگانه‌ای نمی‌تواند در آن حکومت کند.

مولوی مهاجر در جریان این محفل بیان داشت که برخی از کشورها توطیه می کنند که حکومت امارت اسلامی همه شمول نیست اما هدف این کشورها بر این است که به غلام های شان در حکومت سهم داده شود که این را امارت اسلامی هیچگاهی نمی پذیرد.

در همین حال مولوی احمد الله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که نقش مردم هرات در دوره جهاد در برابر شوروی پر رنگ بوده و هیچ شهری به اندازه هرات شهید نداده است.

همچنان رحمت الله فیضان معاون ریاست ارتباط خارجه هرات نیز می گوید که بهترین تجربه از دوران جهاد برای ما اتحاد و یکپارچگی است که باید همواره با آن پابند باشیم.

همچنان برخی از مجاهدین پیشین مبارزه و رشادت های مردم را در برابر دفاع از کشور ومقدسات دینی خود بی نظیر عنوان نموده و می گویند باید برای مجاهدین دعا و از رشادت های شان همواره یاد بود به عمل آید.

۲۶ دلو مصادف است با روز خروج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان. در این روز سربازان اتحاد جماهیر شوروی پس از ده سال جنگ در سال ۱۳۶۷ از افغانستان بیرون شدند و اما این جنگ میلیون ها کشته، زخمی و آواره بر جا گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *