افغانستان

امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با شماری از موسسات داخلی و خارجی

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به سلسله امضای تفاهم نامه‌‌ها با موسسات این بار برای بهبود و رُشد محصلین این اداره، تفاهمنامه‌ی همکاری را با ۵ نهاد دولتی و خارجی در حضور نمایندگان این موسسات به امضا رسانید.

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به سلسله امضای تفاهم نامه‌‌ها با موسسات این بار برای بهبود و رُشد محصلین این اداره، تفاهمنامه‌ی همکاری را با ۵ نهاد دولتی و خارجی در حضور نمایندگان این موسسات به امضا رسانید.

فضل الرحمن فاضل، معاون مالی و اداری تعلیمات تخنیکی و مسلکی در برنامه‌ ای که بخاطر

امضای تفاهمنامه‌ها برگزار گردیده بود اشاره نمود که رهبری اداره تعلیمات تخنیکی در جریان دو نیم سالِ اخیر دستاورد‌ هایی در بخش آموزش محصلین این اداره داشته که اکنون نیز ما شاهد همکاری ۵ موسسه‌ی دولتی و خصوصی در قسمت رُشد اداره تعلمیات تخیکی و جوانان کشور هستیم.

آقای فاضل، در ارتباط به امضای تفاهم نامه با کمیته‌ی ناوری (NAC) اشاره نمود که این کمیته قرار است در بخش حرفه، تجهیزات، مواد خام، کتاب خانه و لابراتوار با اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی همکاری نماید:

«کمیته ناروی(NAC) قرار است زمینه‌ی آموزش را در سه ولایت کشور از جمله بدخشان، غزنی و فاریاب در بخش‌ های خیاطی، ترمیم موترسایکل، آموزش کمپوتر، زبان  انگلیسی، اساسات مدیریت منابع بشری و حسابداری برای جوانان مساعد بسازد».

وی نیز اشاره نمود که این کمیته قرار است که در بخش‌های آموزش کلچه و نان پزی، پروسس میوه‌جات، لبنیات و سبزیجات برای محصلینِ ولایات فاریاب، غزنی و‌ بدخشان مساعد بسازد که ۱۵۶۰ محصل را در نظر گرفته و ۵۶۱۳۰۲ یورو هزینه بر می‌دارد.

این‌ مقام اداره تعلیمات تخنیکی از امضای قرار داد همکاری  موسسه‌ی انافی که آموزش برنامه های کوتاه مدت حرفوی را برای ۱۲۵۶ محصل مساعد می‌سازد نیز خبر داد.

«موسسه‌ی انافی(ANAFAE ) با همکاری اداره تعلیمات تخنیکی برای ۱۲۵۶ تن کورس‌های کوتاه مدت را مساعد می‌سازد».

وی همچنان علاوه نمود که موسسه‌ی دیگری زیر نام زندگی بهتر برای افعانها(ABLO) نیز زمینه‌ی آموزش حرفه را برای ۵۰۰ تن مساعد می‌سازد.

«موسسه‌ی زندگی بهتر برای افغانها حرفه چرمه دوزی، برق ساختمان، نلدوانی، انگلیسی و  آموزش کمپیوتر در مرکز مساعد می‌ سازد».

از سوی‌هم ایجاد انستیتوت خط آهن در کابل و ۱۵۰ بورسیه برای محصلین اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی از سوی موسسه‌ی تحصیلات عالی علامه، نیز از جمله تفاهمنامه‌هایی بود که رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در حضور داشت نمایند‌گان این نهاد‌ها به امضا رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *