افغانستان

وزیر خارجه چین: چین همواره خواهان توسعه روابط  با افغانستان است

سرپرست وزارت امور خارجه، در گفتگوی تیلفونی با وزیر امورخارجه چین بر تأمین امنیت شهروندان و شرکت های چینی در افغانستان، تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه، در گفتگوی تیلفونی با وزیر امورخارجه چین بر تأمین امنیت شهروندان و شرکت های چینی در افغانستان، تاکید کرد.

دفترمطبوعاتی وزارت امور خارجه دیروز با نشر این خبر گفته است: «مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی افغانستان با چین کانک که تازه به سمت وزارت خارجه چین گماشته شده است، گفتگوی تیلفونی  کرد.»

مولوی متقی نخست تقرر کانک را به سمت وزارت خارجه چین تبریک گفت و امید برد که در زمان ماموریت وی به عنوان وزیر خارجه چین،روابط میان کابل و بیجنگ، بیشتر توسعه پیدا
کند.

همچنان دو طرف در مورد روابط دوجانبه و گسترش روابط دیپلماتیک  میان  افغانستان و چین، مسایل تجاری، سرمایه گذاری چین در افغانستان و مسایل  منطقه یی بحث کردند.

متقی گفت: چین هم در سیاست بین المللی و هم در سیاست خارجی دولت افغانستان جایگاه مهم دارد و قرارداد اخیر حوزه نفتی دریای آمو بین دو کشور٬ تحول مهمی است و می تواند، به روابط تجاری دو کشور کمک زیادی کند.

سرپرست وزارت امورخارجه به طرف چینی اطمینان داد که دولت افغانستان برای امنیت و ثبات منطقه تلاش می کند و به هیچ گروه یا فردی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نخواهد داد و بر امنیت شهروندان و شرکت های چینی در افغانستان متعهد شد.

مولوی امیرخان متقی، طرف چینی را برای بهبود بخش زراعت و مالداری و برای سرمایه گذاری و کمک به دهقانان  افغان تشویق کرد.

وزیر خارجه چین یاد آور شد، کشورش همواره خواهان توسعه روابط تاریخی میان افغانستان و چین است و به استقلال، حاکمیت ملی و ارزش های دینی و فرهنگی افغانستان احترام می گذارد و برای توسعه روابط اقتصادی و رفاهی خود با حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

وی همچنان بخش زراعت را به عنوان یک زمینه خوب همکاری میان افغانستان و چین، معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *