افغانستان

هیئتی از ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به ایران رفته است

هیئت شامل آمرین توریزم و حفظ آبدات تاریخی، متخصصین و انجینیران حوزه آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، به شهر مشهد ایران سفر کرده است.

هیئت شامل آمرین توریزم و حفظ آبدات تاریخی، متخصصین و انجینیران حوزه آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، به شهر مشهد ایران سفر کرده است.
هیئت با مسوولان مربوطه منجملهً رییس سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری آن کشور دیدار خواهندکرد.
مولوی رحمت الله محمدی آمرتوریزم ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگو با آژانس باختر هرات گفت: طی جلساتی که با مقام های مسوول در شهر مشهد صورت گرفت، پیرامون زیر ساخت های توریزم،رفت و آمد های هوایی و زمینی به طریقه آسان، تخفیف ویزا به خصوص به افرادی که نیاز به درمان دارند و همچنان ایجاد یک شفاخانه مجهز در مرز دوغارون ایران برای افغانان که بدون داشتن پاسپورت و ویزا در این شفاخانه درمان شوند توافق صورت گرفته است.
او افزاید: حدود شش صد محصل افغان در خراسان جنوبی کشور ایران در حال تحصیل اند و با صحبت هایی که صورت گرفت وعده نمودند تا در سال های آینده محصلین بیشتر با هزینه کمتر در پوهنتون های بزرگ ایران جذب شوند
در همین حال حافظ رقیب الله رضوانی آمر حفظ و مراقبت از آبدات تاریخی هرات هدف از سفر این هیئت به ایران را، ایجاد تسهیلات برای تورهای گردشگری، تبادل تجارب در بخش های گردشگری و ترمیم آبدات تاریخی دانست.
گفتنی است که هیئت یادشده از طرف وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان به ایران اعزام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *