جهان

سازمان ملل: سه شفاخانه دیگر نوار غزه در آستانه تعطیلی قرار دارد

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که سه شفاخانه دیگر در مرکز نوار غزه در آستانه تعطیلی قرار دارند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که سه شفاخانه دیگر در مرکز نوار غزه در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به گزارش دیروز (سه شنبه) از رسانه های عربی، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در بیانیه ای اعلام کرد که حمله گسترده و بمباران شدید مرکز نوار غزه و بویژه خانیونس(توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی)، پیامدهای ویران کننده ای برای

ده ها هزار غیرنظامی در این منطقه دارد.

براساس این بیانیه، سه شفاخانه در خانیونس به خاطر دستور نظامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه مناطق نزدیک به صحنه درگیری در معرض تعطیلی قرار دارد.

از سوی دیگر رئیس سازمان صحت جهانی، بمباران ساختمان جمعیت هلال احمر فلسطین در خانیونس را محکوم کرد.

‹تیدروس ادهانوم› در بیانیه ای اعلام کرد: در بمباران شفاخانه «الامل» در خانیونس (توسط رژیم صهیونیستی) که زیرنظر جمعیت هلال احمر فلسطین اداره می شود، خسارت های فراوانی به مرکز آموزش این جمعیت که در داخل    شفاخانه قرار دارد، وارد شده است.

وی افزود: این بمباران غیرقابل قبول است، زیرا شفاخانه ها، آمبولانس ها، خودروهای امدادی، و کارمندان بخش صحت براساس قوانین بین المللی دارای مصونیت هستند.

ادهانوم اضافه کرد: بمباران های شدید در مناطق مختلف نوار غزه، فعالیت سازمان صحت جهانی و سازمان های همکار آن مانند هلال احمر را با مشکل شدید روبرو کرده است.

اظهارات رئیس سازمان صحت جهانی در شرایطی است که بیش از ۳۰ شفاخانه در نوار غزه، دیگر خدماتی ارائه نمی دهند و حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی به شفاخانه ها و تیم های صحی منجر به یک فاجعه صحی در نوار غزه شده است.

وزارت صحت غزه هم روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درصدد است تا شفاخانه شهدای الاقصی را از ارائه خدمات رسانی خارج کند که در واقع این به معنای صدور حکم اعدام برای هزاران بیمار و مجروح فلسطینی است.

با گذشت ۹۴ روز از جنگ علیه نوار غزه، بمباران های مناطق مسکونی و مراکز صحی و فرهنگی این منطقه با شدت زیاد از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد که در اثر این اقدام جنایتکارانه تاکنون بیش از ۲۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *