جهان

هشدار مقامات صحی پاکستان در مورد همه گیری سویه جدید کرونا

مقامات صحت و درمان پاکستان در واکنش به موارد ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا JN.1 زنگ خطر را برای جلوگیری از همه‌گیری آن به صدا درآوردند.

مقامات صحت و درمان پاکستان در واکنش به موارد ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا JN.1 زنگ خطر را برای جلوگیری از همه‌گیری آن به صدا درآوردند.

به گزارش روز سه‌شنبه از روابط عمومی وزارت صحت پاکستان، پس از شناسایی چهار مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشور مسوولان نسبت به رعایت جدی مقررات صحی در برابر کووید-۱۹ تاکید کردند.

سخنگوی وزارت صحت پاکستان با تایید تشخیص ویروس جدید JN.1 در چهار شهروند پاکستانی اعلام کرد که وضعیت مبتلایان بهبود یافته است و در عین حال نظارت در فرودگاه‌ها و مرزهای بین المللی تشدید شده و تمامی نهادهای صحی در حالت آماده باش قرار دارند.

ندیم جان وزیر صحت پاکستان نیز با اعلام اینکه ۹۰ درصد مردم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، توصیه کرد که مردم در فصل زمستان به توصیه‌های صحی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در پاکستان هشتم حمل  ۱۳۹۹ با هدف تمرکز ویژه بر وضعیت کرونا و هماهنگی میان نهادهای دولتی، نظامی و مدنی برای رسیدگی به تبعات ناشی از شیوع این ویروس همه گیر در شهر اسلام‌آباد تشکیل و سپس ۱۱ حمل سال گذشته به کار خود پایان داد.

گفته می‌شود بیم شیوع سویه جدید کرونا مسئولان پاکستانی را به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و بررسی اعمال برخی از محدودیت‌هایی کرونایی در کشور واداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *