افغانستان

مولوی عبدالکبیر: هدف داعش نا امن سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان گفت: هدف داعش که دشمن مشترک است، نا امن سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان گفت: هدف داعش که دشمن مشترک است، نا امن سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

دفتر مطبوعاتی معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی نوشته است: مولوی عبدالکبیر در دیدار با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژهی جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و سفیر آن کشوردر کابل، نسبت کشته و زخمی شدن شماری از افراد در رویداد های اخیر در آن کشور تسلیت گفت و افزود که هدف داعش به عنوان دشمن مشترک، نا امن سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

او همچنان گفت: راهکار امارت اسلامی افغانستان روشن است که از افغانستان به شمول ایران، به هیچ کسی خطر متوجه نشود و تلاش می‌کند در امنیت و ثبات منطقه، نقش مثبت را ایفا کند.

او از کمک و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان ابراز تشکری کرده، گفت که افغانستان خواهان توسعه و تحکیم  روابط با ایران و تمام کشورهای همسایه است و امارت اسلامی با پیش بردن سیاست اقتصاد محور خویش، می‌خواهد افغانستان منحیث مرکز اتصال برای ثبات اقتصادی و توسعه منطقوی، نقش مهم خود را ایفا کند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان گفت: کشورش از مخالفان امارت اسلامی حمایت نمی کند، بل تلاش دارند افغانستان بخشی از همکاری‌های منطقوی شود و گروه‌ها و حلقاتی که به مخالفت‌ها و نفاق میان ایران و افغانستان دامن می‌زنند هرگز موفق نخواهند شد.

قمی افزود که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با امارت اسلامی افغانستان به اساس همکاری استوار است، اکنون میان این دو کشور، شماری زیادی از اسناد همکاری به امضا رسیده و کشورش با افغانستان در زمینه‌های تجارت، زراعت، برق و معادن معاهدات دارد و آماده همکاری در سایر بخش‌های سرمایه گذاری و تخنیکی نیز است.

به گفته‌ای وی؛ ایران برای ترانزیت مشترک منطقه‌یی تلاش می کند تا در تقویت اقتصادی کشورهای منطقه و توسعه تجارت مفید واقع شود و با استفاده از این فرصت‌ها کالاهای افغانستان به گونۀ مستقیم به ترکیه و بازارهای کشورهای اروپایی خواهد رسید.

سفیر و نمایندۀ خاص جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان هم‌چنان بیان داشت که سرمایه گذاران ایرانی با سرمایه گذاران افغانستان آماده کار مشترک در سکتور زراعت هستند و اگر افغانستان در صادرات محصولات زراعتی دست یابد، نخستین بازار این محصولات ایران خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *