جهان

زنان و کودکان، قربانیان اصلی وحشت اسرائیل در غزه

زنان و کودکان قربانیان اصلی تجاوز اسرائیل بر غزه اند، به گفته وزارت صحت‌ عامه فلسطین ۷۰درصد شهدای  فلسطینی حملات رژیم اسرائیل در غزه زنان و کودکان هستند.    

زنان و کودکان قربانیان اصلی تجاوز اسرائیل بر غزه اند، به گفته وزارت صحت‌ عامه فلسطین ۷۰درصد شهدای  فلسطینی حملات رژیم اسرائیل در غزه زنان و کودکان هستند.

این در حالی است که در جریان زیادتر از هفتاد روز بمباران

و موشک پراگنی اسرائیل بر غزه  نزدیک به ۱۹ هزار نفر به شهادت رسیده ‌اند و ۵۱ هزار نفر دیگر که بیشتر زنان و کودکان اند زخم برداشته اند و بیشتر از ۷ هزار تن دیگر ناپدید اند

بر اساس آمار وزارت صحت فلسطینی، ۳۰۰ نفر از کارکنان بخش درمان، ۸۶ خبرنگار، ۱۳۵ نفر از کارکنان سازمان ملل متحد و ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی در میان کشته‌شدگان این جنگ هستند.

این وزارتخانه همچنین گفته است که تنها ۸ شفاخانه از ۳۶ شفاخانه غزه نیمه فعال‌اند و نرخ تراکم بخش‌ها برای بیماران بستری ۲۰۶٪ و بیماران سرپایی ۲۵۰٪ افزایش یافته است.

در همین حال، سازمان جهانی صحت نسبت به حمله ارتش اسرائيل به شفاخانه کمال عدوان در غزه ابراز نگرانی شدید کرده است.

تدروس گبرییسوس؛ رییس سازمان صحی جهان در حساب این سازمان گفته است که حمله ارتش اسرائیل به این شفاخانه دست کم ۸ بیمار را کشته و شفاخانه را از کار انداخته است.

این سازمان در عین حال به دنبال کسب اطلاعات درباره برخی از کارکنان خود است که توسط اسرائيل بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای گبرییسوس بسیاری از بیماران مجبور شده‌اند به تنهایی شفاخانه را ترک کنند و جان و امنیت‌شان را به خطر بیندازند.

از سوی دیگر، پاپ فرانسیس؛ رهبر کاتولیک‌های جهان اسرائیل را متهم کرد که از «تاکتیک‌های تروریزم» در غزه استفاده می‌کند از کشته شدن دو زن مسیحی که در کلیسایی در غزه پناه گرفته بودند ابراز انزجار کرد و گفت: «من همچنان خبرهای دردناک و دهشت‌باری از غزه می‌شنوم. غیرنظامیان بی‌سلاح هدف بمباران و گلوله‌اند »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *