سیاسی

اشغالگری همواره محکوم به شکست است!

اشغالگران در طول تاریخ، راه به جایی نبرده‌اند؛ همواره با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبرو گشته و نهایتاً به عقب برگشته‌اند. اسرائیل نیز سرنوشتی بهترین از این در انتظارش نیست!

اشغالگران در طول تاریخ، راه به جایی نبرده‌اند؛ همواره با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبرو گشته و نهایتاً به عقب برگشته‌اند. اسرائیل نیز سرنوشتی بهترین از این در انتظارش نیست!

نشانه‌های جنگ بیش از دو ماه در غزه، چنین می‌نماید که پیروز میدان نبرد، صاحبان خانه، مجاهدان فلسطینی اند‌؛ چرا که ابتکار جنگ فعلاً در دستان مجاهدین است و صهیونیست‌ها در جنگ زمینی، به‌نوعی حالت دفاعی دارند؛ هر کوچه و هر مخروبه، برای آن‌ها یک «حماسی» به‌نظر می‌رسد. بنابر محاسبهٔ تخمینی‌ای که ابوعبیده داده حد متوسط، روزانه ده عدد تانک طعمهٔ موشک‌های دوش‌پرتاب الیاسین می‌شود؛ بماند مین‌های ضد نفر، گلوله‌های پهپادی و کمین‌های مجاهدان.

در حقیقت نتانیاهو با واردشدن به غزه بهای سنگینی را پرداخت و در صورت ادامه‌دادن، سنگین‌تر از آن را پرداخت خواهد نمود. خانه‌ها و برج‌های ویران‌شده در غزه به بهترین سنگر برای مجاهدان فلسطینی تبدیل شده‌اند. تونل‌های زیرزمینی، تمام زمین غزه را به جهنمی تبدیل کرده که نیروهای اسرائیلی زنده زنده با پاهای خود وارد آن می‌شوند. در چشم سربازان صهیونیستی «جنگ با اشباح» جریان دارد.

تلاش صهیونیست‌ها در حد کشتن مردمان بی‌گناه و بی‌دفاع غزه است؛ کشتن مردم بی‌گناه که پیروزی نیست! تا حالا شاید صدنفر از نیروهای هزاران‌نفری حماس کشته نشده‌ باشد؛ اما صهیونیست‌ها می‌خواهند با کشتن اطفال و زنان بی‌گناه برندهٔ میدان بشوند که این در محاسبات بین‌المللی جنایت جنگی است و روزی می‌آید که نتانیاهو باید تاوان این نادانی خود را پس بدهد.

اسرائیل خود را دانسته یا ندانسته در باتلاقی انداخت (باتلاقی به‌نام کوچه‌پس‌کوچه‌های غزه) که مشکل است به آسانی بتواند خود را از آن، سالم بیرون کند.

روزانه ده‌ها تن از نیروهایش کشته می‌شوند و ده‌ها عدد از تانک‌های میلیاردی‌اش با پرتاب یک قذیفه به هوا پرپر می‌شود.

خسارات وارده به دولت اسرائیل، از مصارف هنگفت جنگی گرفته تا تلفات بی‌سابقهٔ نیروهایش، روز‌به‌روز او را زیر فشار بیشترِ تسلیمی در برابر حماس وادار می‌کند.

آتش‌بس موقت چند وقت پیش، اولین چراغ سبز صهیونیست‌ها به حماس بود که «ما تسلیم‌ هستیم!». اینکه آن‌ها با زبان بگویند یا نگویند مهم نیست؛ اما صحنه‌های ضبط‌ شده از میدان جنگ، تمامی حقایق میدان را واضح می‌سازد و اسرائیل نمی‌تواند با پروپاگاندا خاک به چشم جهانیان بیندازد.

پیروزی نهایی از آنِ کسانی است که بی‌صبرانه مشتاق مردن در راه خداوند اند؛ پیروزی نصیب کسانی است که از خاک و خانهٔ خود با تمام وجود دفاع می‌کنند؛ نه آنانی که به زور و غصب، دنبال مالک‌بودن خانه هستند؛ {والله غالب علی أمره ولکن أکثر الناس لایعلمون}.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *