اجتماعی

نمایش‌گاه تولیدات داخلی در کابل برگزار شد

دومین دور نمایش‌گاه‌ «خدمات برتر ملی» در قصر دارالامان در کابل، گشایش یافت. این نمایش‌گاه از سوی وزارت‌های اطلاعات‌وفرهنگ، اقتصاد، اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و شماری از صنعت‌کاران، به هدف پشتیبانی از تولیدات داخلی راه‌اندازی شده است و تا چهار روز ادامه می‌یابد.

دومین دور نمایش‌گاه‌ «خدمات برتر ملی» در قصر دارالامان در کابل، گشایش یافت. این نمایش‌گاه از سوی وزارت‌های اطلاعات‌وفرهنگ، اقتصاد، اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و شماری از صنعت‌کاران، به هدف پشتیبانی از تولیدات داخلی راه‌اندازی شده است و تا چهار روز ادامه می‌یابد.

سعدالدین سعید معین مالی، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که در سراسر کشور روز به روز تولیدات داخلی ترویج یافته است و نمایشگاه های بزرگ  افتتاح میشود که نشان دهنده افغانستان بسوی پیشرفت اقتصادی  و خود کفایی است.

وی علاوه کرد که همه شاهد اند تعداد زیاد گردش گران داخلی و خارجی در سراسر کشور نسبت به سالهای گذشته زیاد شده که یکی دلیل آن تامین امنیت در سراسر کشور می باشد.

آقای سعید بیان داشت که  همه در کنار هم برادر وار زندگی میکنند و هیچگاه انتظار از خارجی ها نداشته باشیم که وطن مارا بسازد بلکه خود باید شب و روز در ساختن مردم و کشور خود تلاش ورزیم و بسازیم و نظام امارت اسلامی نیز برای اشتغالزایی تمام هموطنان سعی می نماید.

وی، می‌افزاید: «حکومت هر وقت از صنعت‌کاران و فابریکه‌داران حمایت کرده، با کم‌کردن مالیه یا معاف‌کردن آن، فراهم‌کردن برق برای صنعت‌کاران و بسیاری از سهولت‌های دیگر. ما به این تلاش استیم که از کدام راه‌ها تولیدات داخلی را رشد بدهیم.»

تسل خان، مسئول «تسل بزنس گروپ» و از برگزار‌کنندگان این نمایش‌گاه، می‌گوید که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها سبب معرفی تولیدات داخلی، جذب قراردادها، بازاریابی و بسترسازی برای رشد تولیدات داخلی خواهد شد.

وی، گفت: «فرصت‌های کاری در حال زیاد شدن است، اگر از تولیدات داخلی حمایت شود، ما این نمایش‌گاه را به هدف بازیابی و رشد تولیدات داخلی راه انداخیتم و این تنها فرصت است برای رشد تولیدات داخلی.»

در نمایش‌گاه خدمات برتر ملی، ۲۵۰ غرفه در بخش‌های مختلف مانند صنایع دستی، آهن‌آلات، مواد خوراکی، ادویه‌، اشیای تزئینی و نقاشی به نمایش گذاشته شده که از این میان، ۱۰۰ غرفه‌ به خانمها اختصاص یافته است.

در سوی دیگر شماری از غرفه‌داران که کالاهای شان را در این نمایش‌گاه به نمایش‌گذاشته اند، می‌گویند انتظار دارند از این نمایش‌گاه دست‌آورد خوبی داشته باشند.

صوفیا، یکی از غرفه‌داران در نمایش‌گاه خدمات برتر ملی، می‌گوید: «محصولات ما مواد صحی و آرایشی است و امید داریم دست‌آورد داشته باشیم و فروشات ما خوب باشد. نمایش‌گاه‌ها برای معرفی محصولات ما و جلب مشتری خیلی مهم است.»

احمد ولید، یکی دیگر از غرفه‌داران در این نمایش‌گاه، نیز می‌گوید: «این نمایش‌گاه برای آگاهی مردم و رشد تولیدات داخلی بسیار مهم است. ما خوش‌بین استیم که در ختم نمایش‌گاه بتوانیم مشتری جذب کنیم.»

در همین حال، بازدیدکنندگان از نمایش‌گاه خدمات برتر ملی، می‌گویند که ایجاد چنین فرصت‌ها می‌تواند انگیزه‌ی شهروندان به خرید تولیدات داخلی را افزایش دهد.

زهرا که از دشت‌برچی به این نمایش‌گاه آمده است، می‌گوید: «چندین غرفه را که دیدم، لباس‌های خیلی عالی داشتند و این یک کار خوب است؛ تشویق می‌شوند که بخرند، سبب آشنایی شهروندان می‌شود. اگر این‌ها حمایت شوند، ما بسیار رشد خواهیم کرد از نظر اقتصادی.»

دور نخست نمایش‌گاه خدمات برتر ملی، در حمل سال روان خورشیدی برگزار شده بود. این در حالی است که در یک‌ سال گذشته، چندین نمایش‌گاه خردوبزرگ در شهر کابل و ولایت‌های دیگر به هدف رشد تولیدات داخلی راه‌اندازی شده است.

جاوید نوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن