جهان

روسیه 41 فروند پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور ۴۱ فروند پهپادی که از سوی اوکراین پرتاب شده بود را منهدم کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور ۴۱ فروند پهپادی که از سوی اوکراین پرتاب شده بود را منهدم کرد.

به گزارش روز سه شنبه رسانه‌ها، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: به گفته وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافند هوایی این کشور ۴۱ فروند پهپادی که طی شب گذشته و بامداد دیروز (سه شنبه) از اوکراین پرتاب شده بودند را منهدم یا رهگیری کرد.

بنابراین گزارش ۲۶ فروند از این پهپادها بر فراز قلمر روسیه و ۱۵ فروند دیگر نیز بر فراز شبه جزیره کریمه و دریای «آزوف» (Azov) واقع در غرب روسیه، رهگیری شدند.

رویترز به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

به گزارش ایرنا، درحالی اوکراین تلاش نموده حملات پهپادی علیه روسیه انجام دهد که طی روزهای اخیر روسیه چندین حمله موشکی و پهپادی علیه مواضع اوکراین به عمل آورده است.

نیروی هوایی اوکراین روز (دوشنبه) از شلیک و پرتاب ۲۳ فروند پهپاد و موشک شبانه به سوی این کشور خبر داد.

در همین حال روسیه در هفتم قوس نیز با ۲۱ فروند پهپاد و سه فروند موشک کروز مواضعی در اوکراین را هدف قرار داده بود. پهپادها در آن تاریخ به سمت منطقه «خملنیتسکیی» (Khmelnytskyi) واقع در غرب اوکراین و موشک‌ها نیز به سمت جنوب این کشور پرتاب شده بودند.

درحالی که از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۵ حوت ۱۴۰۰ که با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا رخ داد، طرف‌های غربی با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از اوکراین هرگونه مسیر دیپلماتیک را برای پایان دادن به آتش این جنگ مسدود ساخته اند، اکنون پنتاگون راه حل نظامی برای خاتمه دادن به این جنگ را منتفی می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *