جهان

روسیه: حملات آمریکا و انگلیس به یمن غیرقانونی است  

دبیر شورای امنیت روسیه می گوید که حملات آمریکا و انگلیس به یمن کاملاً غیرقانونی است و با منشور سازمان ملل در تضاد است.

 

دبیر شورای امنیت روسیه می گوید که حملات آمریکا و انگلیس به یمن کاملاً غیرقانونی است و با منشور سازمان ملل در تضاد است.

به نقل ازرسانه ها نیکلای پاتروشف در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان به میزبانی بیشکک پایتخت قرقیزستان افزود: حملات به یمن، جنگی   است که واشنگتن و لندن تلاش می کنند کشورهای منطقه را به آن بکشانند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اوضاع جهان به طور بی سابقه ای متشنج شده است، غرب آماده است برای حفظ سلطه خود دست به هر کاری بزند.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: غرب به دنبال آن بود تا با کمک مناقشه اوکراین، روسیه را متحمل یک شکست راهبردی کند، اما نتیجه ای به دست نیاورد.

اقدامات اسرائیل به فاجعه انسانی منجر شده است

پاتروشف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دور جدیدی از بی‌ثباتی خاورمیانه آغاز شده است، جایی که اقدامات اسرائیل منجر به یک فاجعه انسانی برای بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه و مرگ ده‌ها هزار غیرنظامی شده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ میزان) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن نیز متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. آنها در عین حال اعلام کرده اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی هشت کشور دیگر، ۲۱ جدی ماه جاری برابر با ۱۱ جنوری ۲۰۲۴ برای نخستین بار پس از جنگ اسرائیل علیه غزه به مواضع انصارالله یمن حمله کردند. این حملات در چندین نوبت تکرار شده است.

ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان در بیشکک در حال برگزاری است.

در این نشست‌ها، عالی ترین مقام‌های امنیت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان مهمترین موضوعات امنیتی و سیاسی در مورد افغانستان و نتایج و پیامدهای آن را برای منطقه و مردم آن، مورد بحث و بررسی و رایزنی قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *