اجتماعی

استعدادفرزندان را به سوی کسب درآمد باید سوق داد

حمیدالله مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره‌وری با حداقل امکانات است که باید در زندگی برای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کرد. برای مدیریت هزینه باید هزینه‌ها را یادداشت کرد زیرا انسان تا شناخت دقیقی از اندازه هزینه خود نداشته باشد نمی‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه‌ها را کاهش دهد یا خیر.مدیریت هزینه در خانواده بسیار پر اهمیت است همواره خانواده‌ها دغدغه‌های فراوانی را در این زمینه دارند که برای مدیریت هزینه‌ها در خانواده، باید اقتصاد خانواده و تقویت آن همواره مدنظر قرار گیرد.

 

حمیدالله

مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره‌وری با حداقل امکانات است که باید در زندگی برای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کرد. برای مدیریت هزینه باید هزینه‌ها را یادداشت کرد زیرا انسان تا شناخت دقیقی از اندازه هزینه خود نداشته باشد نمی‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه‌ها را کاهش دهد یا خیر.مدیریت هزینه در خانواده بسیار پر اهمیت است همواره خانواده‌ها دغدغه‌های فراوانی را در این زمینه دارند که برای مدیریت هزینه‌ها در خانواده، باید اقتصاد خانواده و تقویت آن همواره مدنظر قرار گیرد.

عمدتا برای اینکه اقتصاد خانواده تقویت شود باید هزینه‌فرصت، مدنظر قرار گیرد، که منظور از این واژه آن است که بالاترین فایده و ارزش سایر انتخاب‌ها مورد توجه باشد.انتخاب کالا و خدمات بر مبنای درآمدزایی از دیگر راه‌های تقویت اقتصاد خانواده است.افراد باید شناخت درست و کاملی از محدودیت‌های خود داشته باشند و بعد از آن انتخاب‌های خود را بر مبنای این شناخت دنبال کنند.

فردی که از نظر درآمدی در سطح بالایی قرار ندارد باید توجه بیشتری به مخارج زندگی خود کند، گرچه افراد پردرآمد هم باید این امر را مدنظر قرار دهند و با شناخت محدودیت‌های خود، بهتر و دقیق‌تر انتخاب خود را انجام دهند.

باید خانواده‌ها همواره در انتخاب‌های خود برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدتی داشته باشند تا بتوانند انتخاب بهینه را انجام دهند.خانواده‌ها باید از حداقل امکانات و استعدادهای اقتصادی و غیر اقتصادی، حداکثر استفاده را داشته باشند.عمدتاٌ کالای بادوام کالایی است که بتوان از آن در دوره‌های بلندمدت استفاده کرد، در نتتیجه خانوارها باید به جای کالاهای مصرفی کالاهای بادوام خریداری کنند.

لازم است به فرزندان خود درست خرج کردن و پس انداز کردن را یاد داد تا براساس آن چگونه اولویت‌بندی کردن نیازهای خود را فراگیرند.

خرید وسایل دست دوم به منظور کاهش هزینه‌های خانواده، پس‌انداز کردن برای خرید کالا، دوری از قرض، وام و بدهی، عدم تجمل گرایی و هم‌چشمی از دیگر عوامل تقویت اقتصاد خانواده عنوان کرد.

موفقیت در اقتصاد خانواده نیاز به همکاری همه اعضای خانواده و افزایش آگاهی و برنامه ریزی برای دخل و خرج زندگی دارد.

در یک خانواده معمولی ، منابع درامدی محدود و مخارج نامحدود است. اقتصاد خانواده اصل اساسی برای بقای خانواده است و به شما کمک میکند تا بتوانید بین منابع درآمد و مخارج تعادل برقرار کنید و منابع مالی را متناسب با نیاز های ضروری و غیر ضروری خانواده  سازماندهی و مدیریت کنید.

منابع مالی کافی در یک خانواده به قدری اهمیت دارد که جزء ارکان خوشبختی و موفقیت به حساب می آید طوری که شکوفایی اقتصادی باعث رشد و شکوفایی خانواده خواهد شد.

تعیین اولویت ها با توجه به اقتصاد خانواده

اعضای خانواده دوست دارند بهترین نوع غذا و زیباترین لباس ها را در تنوع مختلف داشته باشند . در بهترین خانه با امکانات عالی و در بهترین نقطه شهر زندگی کنند ، به مسافرت های متعدد بروند و از بهترین منابع آموزشی برای فرزندان بهره مند شوند.

ولی درصد کمی از خانواده ها از نظر اقتصادی توانایی تامین نیازهای مالی افراد خانواده را به طور کامل دارند.

منابع مالی یک خانواده متوسط فقط می تواند تعداد محدودی از خواسته های اعضای خانواده را تامین کند.اگر انتخاب ها با درآمد خانواده سازگاری ندارد ، آن قدر تغییرشان دهید تا با درامدتان به بهترین انتخاب برسید. بهترین انتخاب برای خانواده ، انتخابی است که بیشترین مطلوبیت را داشته باشد یعنی هم اقتصادی باشد هم بیشترین رضایت و خشنودی را برای خانواده به همراه داشته باشد.

یادگیری روش های موفقیت در اقتصاد خانواده برای خانواده های کم درامد که دخل و خرجشان با هم جور نمی شود کاربرد زیادی دارد.

یکی از نکات قابل توجه برای موفقیت در اقتصاد خانواده این است که افزایش درآمد خانواده اگر به درستی مدیریت نشود منجر به افزایش هزینه های خانواده خواهد شد و کمکی به بهبود معاش خانواده نمی کند. یکی از ارکان اصلی برنامه ریزی برای آینده زندگی ، اقتصاد خانواده است. توجه به هزینه های آینده خانواده و شناخت فرصت ها و تهدیدها برای تمام اعضای خانواده ضروری است و میتوان در میان اعضای خانواده این موارد را مطرح کرد.

می توانید با مطالعه کتاب ها و مرور اخبار اقتصادی ، سطح دانش اقتصادی خانواده را بالا ببرید تا بتوانید تصمیم گیری های اقتصادی مناسب تری داشته باشید.

با مشورت کردن با اعضای خانواده ، روحیه همکاری در آن ها بالا رفته  و به این ترتیب می توانید اولویت بندی نیازها را بهتر انجام دهید و به سلامت اقتصاد خانواده کمک کنید.

می توانید با راهنمایی فرزندان ،  استعداد فرزندان را به سمت کسب درامد سوق دهید تا بتوانند با انجام فعالیت های اقتصادی بخشی از بار اقتصادی خانواده را کاهش داده و نیازهای مالی خودشان را رفع نمایند. در صورتی که مشکلات اقتصادی زیادی دارید نباید اجازه دهید فرزندان تا سن جوانی مصرف کننده باقی بمانند و با آموزش صحیح ، مسیر حرکت آن ها را به سمت کمک به اقتصاد خانواده و افزایش تجربه و کشف استعداد های کاری هدایت کنید.

اموزش جمع گرایی ، صداقت ، دلسوزی ، صرفه جویی و مسئولیت پذیری با عث می شود که فرزندان شما مشکلات ، کمبودی ها و محدودیت های اقتصادی خانواده را بشناسند و با اصلاح رفتار خود با واقعیت توان مالی خانواده روبرو شوند و به دنبال روش هایی برای افزایش منابع مالی خانواده بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *