سخن انیس

برف را باید ذخیره کرد!

برف و باران در زندگی انسان‌ ها و سایر موجودات زنده نقش اساسی و حیاتی دارد و بدون این نعمت بزرگ الهی زندگی کردن ممکن نیست.

برف و باران در زندگی انسان‌ ها و سایر موجودات زنده نقش اساسی و حیاتی دارد و بدون این نعمت بزرگ الهی زندگی کردن ممکن نیست.

برف و باران اگر نباشد، بدون شک سرچشمه‌ها می‌خشکند و منابع و ذخیره‌های آبی از بین می‌روند.

وقتی که چشمه‌ها بخشکند و از بین بروند، طبعاً بحران عظیمی دامنگیر مخلوق می‌شود و زندگی مخلوق با تهدیدات خطرناکی مواجه می‌گردد.

امسال، نسبت به سال‌های قبل بارندگی در افغانستان کم بود و مردم کشور ازاین ناحیه سخت تشویش داشتند.

اما خدای بزرگ و توانا لطف کرد و دراین روزها در اکثر نقاط کشور برف‌باری و بارندگی صورت گرفته و تشویش مردم ازاین ناحیه برطرف گردید.

اما آنچه که بر ملت و مردم لازم است آن است که برف را بایدذخیره کنند و ذخیره کردن برف، برای آینده مردم مفید خواهد بود و مردم در آینده به مشکلات کم‌آبی کم‌تر مواجه می‌شوند.

ضایع‌کردن و به هدردادن برف، عواقب و پس‌منظر خوبی نخواهد داشت و در صورت کم‌بارشی

مردم بازهم به مشکلاتی دست وپنجه‌ نرم خواهند کرد.

مردم افغانستان تجربه دارند که ذخیره‌ی برف در بسا سال‌ها وخصوصاً در خشکسالی‌ها، کارگر افتاده و مردم  از ذخیره‌ برف مِن‌حیث منبع آب، مستفید شده اند.

بنابراین لازم است تا ملت افغانستان و خصوصاً در جاهایی که برف، زیادتر باریده است باید این نعمت بزرگ را ذخیره کنند و برای جذب شدن آن در زمین، از آینده‌ی آن مستفید شوند.

در آخر یکبار دیگر از ملت متدین و مجاهد افغانستان با کمال احترام تقاضا به عمل می‌آوریم که رو به درگاه حضرت رب العالمین بیاورند و با دعا و التجای عاجزانه‌ی خود استسقا نمایند تا باشد خدای کریم و مهربان، دعاهای ما را مقبول درگاهش بگرداند و باران رحمت و خیر را بر زمین مان بیشتر اعطا و ارزانی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *