افغانستان

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه آب‌رسانی در جوزجان و فراه

مقام‌های محلی در‌ ولایت جوزجان و فراه اعلام کردند که کار ساخت ۱۰ پروژه آب رسانی از سوی موسسات کمک‌رسان بین المللی در این ولایت ها تکمیل شده است.

مقام‌های محلی در‌ ولایت جوزجان و فراه اعلام کردند که کار ساخت ۱۰ پروژه آب رسانی از سوی موسسات کمک‌رسان بین المللی در این ولایت ها تکمیل شده است.

ریاست احیاء و انکشاف در جوزجان می‌گوید که کار پنج شبکه آب‌رسانی به ارزش ۲۲ میلیون ۵۲۲ هزار افغانی با حمایت مالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان و چهار پروژه دیگر به ارزش ۱۴۴ هزار و ۵۸۹ دالر امریکایی به کمک مالی دفتر (AHF) با همکاری تخنیکی (ORD) در شهر شبرغان و ولسوالی‌های آقچه و منگجک آن ولایت به بهره‌برداری رسیده است. به گفته آنان، با تکمیل شدن این پروژه‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰ خانواده در روستاهای این ولسوالی‌ها به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند.

در همین حال، ریاست انکشاف دهات در فراه نیز می‌گوید که کار یک شبکه آب‌رسانی در قریه زوریا، از مربوطات مرکز این ولایت تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

به گفته این ریاست، هزینه این شبکه آب‌رسانی ۹ میلیون افغانی بوده و از سوی یونیسف پرداخت شده است.

ریاست انکشاف دهات در فراه افزوده است که با تکمیل شدن کار این شبکه آب‌رسانی ۳۸۰ خانواده، هفت مسجد، یک مدرسه دینی و یک مکتب به آب صحی آشامیدنی دسترسی پیدا کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این کمک مالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد به ارزش ۲۲ میلیون افغانی یک شبکه آب‌رسانی را در سمنگان به بهره‌برداری ساخته بود.

اداره هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه ملل متحد (اوچا) در اوایل ماه روان میلادی گزارش داده بود که ۲۵ ولایت از ۳۴ ولایت کشور شرایط خشک‌سالی شدید را تجربه می‌کنند و افغانستان از جمله ۱۰ آسیب‌پذیرترین کشورهای جهان از نگاه تغییرات اقلیمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *