افغانستان

برگزاری کنفرانس علمی و طبی از سوی شفاخانه فرانسوی‌ها

مسئولین شفاخانه فرانسوی‌ها در کابل سیزدهمین کنفرانس علمی و بین‌المللی سالانه خویش را تحت عنوان «نوآوری در مراقبت‌های صحی» برگزار کردند.

مسئولین شفاخانه فرانسوی‌ها در کابل سیزدهمین کنفرانس علمی و بین‌المللی سالانه خویش را تحت عنوان «نوآوری در مراقبت‌های صحی» برگزار کردند.

این کنفرانس  در شفاخانه فرانسوی‌ها در کابل با حضور 350نماینده ملی  و بین‌المللی  از مکان‌های مختلف  ازجمله محققان، داکتران، نرسها، کارکنان متحد این شفاخانه به‌صورت آنلاین  و داکترهای داخلی و خارجی  برگزار شد.

داکتر عبدالبشیرسخی زاده؛ سر طبیب شفاخانه فرانسوی‌ها گفت: انستیتوت صحی فرانسوی‌ها برای صحت مادران و اطفال یکی از انستیتوت های اکادمی در افغانستان است که سالانه کنفرانس علمی طبی را برگزار می‌کند و هدف این کنفرانس ترویج تحقیق، ظرفیت‌سازی، در عرصه طبی است و طبابت بر اساس شواهد از طریق تحقیق استواراست.

وی افزود:  ما تا حال 77 تحقیق انجام دادیم که در بخش صحت مادر و طفل است و تحقیقات ما در بالاترین ژورنال‌های بین‌المللی چاپ‌شده که  تقدیرنامه‌ای بسیار بزرگی گرفتند.

60 فیصد  مریضان ما ر غریب‌ترین مردم  تشکیل داده و تمام جراحی‌های ما برای آنها مجانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: ما یک دفتر خیریه داریم که از 20 الی 50 و حتی 80 فیصد برای مردم بی‌بضاعت تخفیف میدهد. این خدمات از طریق حمایت‌کنندگان ما که حکومت افغانستان دولت فرانسه و موسسه زنجیری امید یا شبکه آغاخان است انجام می‌شود.   بر علاوه آن دفتری مکمل مجانی  و سرویس سوی تغذیه برای اطفال سوی تغذیه داریم که  100فیصد مجانی است.

وی علاوه کرد: ما در روز 3 الی 5 عملیات اطفال داریم و طفلی که امید زندگی خود را از دست داده بود بعد از عملیات دست مادر خود را گرفته صحتمند شده طرف خانه با پای خود رفته است و فیصدی مرگ‌ومیر مادر و اطفال نیز در این شفاخانه بسیار پایین آمده است.

شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه نیز اظهار داشت: قسمی که میدانید در بخش طبی تحقیقات معیاری ضرورت است و برگزاری چنن کنفرانس‌ها و این تحقیقات داکتران که با  کشورهای بیرونی شریک می‌شود در بخش طبی بسیار مؤثیر بوده می‌تواند، در کنار آن وزارت صحت عامه بخاطر برگزاری این قسم کنفرانس‌ها، سهولت‌های بیشتری برای داکتران ایجاد خواهد کرد .در بخش‌های ارتقای ظرفیت، اکمال تخصص ترینینگ و تحقیقات یک برنامه خاص در نظر گرفتیم و در تلاش این هستیم که تحقیقات را در تمام نقاط افغانستان عام بسازیم و اصلاحات در زمینه جریان دارد.

تیموری- اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *