افغانستان

چهار شرکت چینی به ارزش 4 میلیون دالر در کابل سرمایه‌گذاری می‌کنند

یو مینک خوی، یکی از بنیان‌گذاران «شهرک چینی‌ها» در شهر کابل است که این شهرک را زیر نام «شهر چین» در مربوطات حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل، در چهارراهی «سرسبزی» ساخته است.

یو مینک خوی، یکی از بنیان‌گذاران «شهرک چینی‌ها» در شهر کابل است که این شهرک را زیر نام «شهر چین» در مربوطات حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل، در چهارراهی «سرسبزی» ساخته است.

او که از ۲۰ سال به این سو در افغانستان فعالیت اقتصادی می‌کند، می‌گوید که در این شهرک یک فروش‌گاه چینی را نیز ساخته است و در آن بیش از ۶۰ شرکت چینی تولیدات و فن‌آوری‌های شان را که در چین تولید می‌شود، به فروش می‌رسانند.

یو مینک خوی، می‌افزاید که قرار است در ۱۴۰۳ خورشیدی چهار شرکت چینی به ارزش چهار میلیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. او هم‌چنان با ۱۲۶ شرکت چینی در حال گفت‌وگو است که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

یو مینک خوی، تأکید می‌کند: «من ۲۰ سال پیش پنج میلیون دالر را در افغانستان سرمایه‌گذاری کردم و جواز ۶۰ شرکت چینی را گرفته‌ام و ما ۶۰۰ مدل تولیدات و فن‌آروی که در چین تولید می‌شود را به افغانستان آوردیم. حالا تلاش داریم ۱۲۶ شرکت چینی دیگر را تشویق کنیم که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.»

همین گونه، شماری از باشندگان شهر کابل، می‌گویند که با سرمایه‌گذاری‌های شهروندان دیگر کشورها در افغانستان، زمینه‌های کارآفرینی به شهروندان افغانستان بیش‌تر می‌شود.

محمدیوسف، فروشنده در فروش‌گاه چینی در شهر کابل، می‌گوید که روزانه ده‌ها تن برای خرید کالاهای تجارتی چین به این فروش‌گاه سر می‌زنند.

او می‌افزاید: «در این فروش‌گاه کالاهای تجارتی که در چین تولید می‌شود، به فروش می‌رسد؛ مانند بخاری، میز و چوکی، آب‌تصفیه‌کن، فرش‌های چینایی. این کالاها از کیفیت خوبی برخوردار است.»

حمید، دیگر فروشنده‌ی کالاهای تجارتی چینی در شهر کابل، می‌گوید که این کالاها را به شکل عمده‌ و پرچون به شهروندان به فروش می‌رسانند. او می‌افزاید: «این کالاهای تجارتی به شکل عمده و پرچون به شهروندان کشور به فروش می‌رسد. روزانه ده‌ها تن برای خرید آن به این فروش‌گاه می‌آیند.»

گفتنی است که پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی در افغانستان، چین و شهروندان این کشور، بیش‌تر علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *