افغانستان

امارت اسلامی خطاب به کشورهای میزبان:  افغانان را به جبر و زور  بیرون نکنید

امارت اسلامی با صدور اعلامیه یی از کشور هایی که میزبان مهاجران افغان اند خواسته است که افغانان مهاجر را با  زور و جبر از کشور های شان بیرون نکنند.

امارت اسلامی با صدور اعلامیه یی از کشور هایی که میزبان مهاجران افغان اند خواسته است که افغانان مهاجر را با  زور و جبر از کشور های شان بیرون نکنند.

در اعلامیه امارت اسلامی که در رابطه به مهاجرین افغان در پاکستان و سایر کشورها صادر شده است،  در کنار آن که از میزبانی این کشور ها از مهاجران افغان  تشکری شده است، آمده است: از چهل و پنج سال بدینسو افغانان از اثر اشغال‌ و جنگ‌ها مهاجر در کشورهای مختلف با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

این  شرایط بالای افغانان تحمیل و ملت ما به آن  مجبور شده است. اکنون که مهاجرین افغان با مشکلات متعدد و اخراج اجباری مواجه شده‌اند، بناءً تذکر این نکات را مهم می‌دانیم: – از تمام کشورها نخست تشکر می‌کنیم که در بیشتر از چهل سال به افغانان در کشورهای شان جا دادند، اکنون یکبار دیگر از آنها می‌خواهیم که افغانان را به زور و بدون آمادگی جبراً به اخراج مجبور نسازند، بلکه به آنان وقت بدهند و کشورهای مربوطه از روی حسن همجواری، اخوت اسلامی و عاطفه بشری از تحمل کار بگیرند.

– در کشورهایی که افغانان سکونت دارند، آنان به امنیت آن کشورها مشکلات ایجاد نکرده‌اند و نه هم در بی ثباتی دست دارند.

– از کشورهای همسایه می‌خواهیم که با در نظرداشت اصل اخوت اسلامی با مهاجرین افغان برخورد نیک کنند.

– از کشورهایی که افغانان به گونه اجباری به وطن بازگشت می کنند، اموال، پول و ملکیت‌های آنان، مال شخصی و حق آنان می‌باشد، هیچ کسی حق ندارد اموال شخصی شان را از آنان بگیرد و شرایط ناعادلانه و غیر منصفانه در این زمینه بالای آنان وضع کند.

– باید تمام افغانان به ویژه برادران سرمایه‌دار و  تاجر ما به تمام مشکلات مهاجرین افغان که از سایر کشورها بنابر چالش‌های اخیر و موقف بعضی از کشورها مجبور می شوند به وطن برگردند، در هماهنگی با کمیسیون عالی، در انتقال، اسکان ، تداوی و دیگر زمینه ها همکاری کرده و آنان را فراموش نکنند.

–از اینکه پس از حاکمیت کامل امارت اسلامی، نظام اسلامی، امنیت سرتاسری، رهبری واحد و فضای برادری میان افغانان ایجاد شده است، به تمام مسئولان امارت اسلامی در رابطه به مهاجرین عودت کننده حکم شده است که با تمام اخلاص و توجه در راستای خدمت به آنان تلاش کنند تا خدمات بهتر برای مهاجرین در چوکات امکانات موجود فراهم شود.

–وزارت صنعت و تجارت و سایر وزارت‌ها و ادارات مربوطه، تسهیلات لازم را برای تاجران، سرمایه گذاران و صنعتکاران عودت کننده فراهم کنند.

– به آنعده از هموطنان که بخاطر تشویش های سیاسی از کشور رفته اند، اطمینان می‌دهیم که دوباره به وطن عودت کننده و زندگی آرام شان را از سر گیرند. الله متعال به تمام مسئولان امارت اسلامی و همه افغانان توفیق دهد که برای مهاجرین سهولت‌ها را فراهم کرده و به آنان خدمت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *