افغانستان

سرپرست وزارت صنعت وتجارت: تصمیم گرفتیم تا افغانستان به سوی خودکفایی سوق داده شود

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در سفر به ولایت پکتیا و در دیدار با شماری از صنعت کاران ضمن وعده رفع مشکلات آنان گفته است: تصمیم گرفتیم تا افغانستان به سوی خودکفایی سوق داده شود.

 

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در سفر به ولایت پکتیا و در دیدار با شماری از صنعت کاران ضمن وعده رفع مشکلات آنان گفته است: تصمیم گرفتیم تا افغانستان به سوی خودکفایی سوق داده شود.

در این دیدار معاون والی پکتیا در رابطه به فابریکه‌های تولیدی این ولایت و پیشرفت‌های صورت گرفته، معلومات ارایه نموده، بیان داشت که در بعضی از این فابریکه‌ها موادخام تولید می‌گردد. وی خواست‌های شان را در مورد مکان مشخص برای مرکز تجارتی، گمرک و میدان هوایی مطرح کرد.

درهمین حال، روئسای اتاق‌های صنایع، معادن، تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان؛ ولایت پکتیا را یک نقطه راهبردی  برای صنعت‌کاران دانسته پیشنهاد کردند که پارک صنعتی این ولایت توسعه یابد و ساحه پتان به گذرگاه ترانزیتی تبدیل شود.

همچنین آنان مشکلات شان را در رابطه به سرک، گمرکات، بررسی شرکت‌ها، عدم گدام‌ها در نزدیکی مرز، عدم اسکنر، اطفائیه، اختصاص دادن زمین به اتاق صنایع و مشکلات تجار تیل و گاز را شریک کردند.

در همین حال نورالدین عزیزی، با تأکید به ایجاد تسهیلات و آسانی در توزیع زمین در پارک‌های صنعتی، نهایی شدن قوانین و طرزالعمل پارک‌های صنعتی و به خصوص توزیع زمین گفت، در دیدار هایی که با رهبر امارت اسلامی افغانستان داشته است « شیخ صاحب» نیز خواهان ایجاد تسهیلات برای سکتور خصوصی است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت همچنین ابراز داشت که رهبر امارت اسلامی به وی گفته است که افغانستان با سکتور خصوصی و صنعت کاران آباد می‌شود. سرپرست وزارت صنعت و تجارت از اعضای سکتور خصوصی خواست تا در قسمت توسعه پارک صنعتی و یا ایجاد پارک جدید، نظریات و پیشنهاد شان را کتبا با وزارت شریک کنند.

گفتنی است که افزایش مالیات یکی از چالش‌های عمده فرا راه صنعت کاران و سکتور خصوصی در کشور محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *