افغانستان

افتتاح مرکز تخصصی تجارت انلاین در لیلیه معینیت امور جوانان

ملا خیر الله خیر خواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز مرکز تخصصی تجارت انلاین (دفریلانسینگ) را در لیلیه معینیت امور جوانان آن وزارت در محوطه انستیتوت حسابداری افتتاح کرد.

ملا خیر الله خیر خواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز مرکز تخصصی تجارت انلاین (دفریلانسینگ) را در لیلیه معینیت امور جوانان آن وزارت در محوطه انستیتوت حسابداری افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر: سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ هنگام افتتاح این مرکز از ابتکار معینیت امور جوانان آن وزارت در ایجاد همچو مرکز   به قدردانی یاد کرد.

وی همچنان از توجه رهبری امارت اسلامی در راستای رشد و پیشرفت جوانان گفت: حالا که امنیت تامین شده، رهبری امارت اسلامی تلاش دارد که زمینه کار و آموزش را برای مردم به ویژه جوانان فراهم کند .

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: باید سعی کنیم که کادر های ما از وطن خارج نشوند و امارت اسلامی با در نظرداشت امکانات برای کادرها، اشخاص تحصیلکرده و متخصص، زمینه فعالیت بیشتر و بهتر را در کشور فراهم می کند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که باید از فرصت هایی که فراهم شده است به منظور خدمت به نظام ، مردم و کشور استفاده موثر شود .

در این مراسم مولوی محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: معینیت امور جوانان به منظور فراهم کردن زمینه کار و بهبود وضعیت اقتصادی جوانان، مرکز تخصصی تجارت انلاین (دفریلانسینگ) را در لیلیه معینیت امور جوانان در محوطه انستیتوت حسابداری ایجاد کرد، شاملان در این مرکز تخصصی، در سه بخش سافت ویر، گرافیک دیزاین و تجارت آنلاین (دفریلانسینگ) برای سه ماه آموزش داده می شوند.

معین امور جوانان اضافه کرد؛ در حال حاضر در این مرکز تخصصی 45 تن دانش آموز که لسانس اند، از هفت زون کشور شامل کابل، قندهار، ننگرهار، هرات، کندز، بلخ و خوست؛ پس از سپری کردن امتحان، مصروف آموزش  تجارت آنلاین اند که بعد از فراغت برای خود کار آفرینی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *