افغانستان

رئیس الوزرا؛ اعتمادنامه سفیر جدید چین در کابل را پذیرفت

الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان دیروز اعتماد نامه آقای جاو شینگ را که تازه به حیث سفیر جدید چین در کابل تعین شده است  طی مراسم تشریفاتی، پذیرفت.

الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان دیروز اعتماد نامه آقای جاو شینگ را که تازه به حیث سفیر جدید چین در کابل تعین شده است  طی مراسم تشریفاتی، پذیرفت.

در مراسمی که در ارگ انجام شد٬ در آن مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه نیز حضور داشت، رئیس الوزرا به سفیر جدید چین خوش آمدید گفت. سفیر چین از ماموریت جدید خویش در افغانستان ابراز خرسندی نموده، گفت: برای من جای افتخار است که وظیفه خویش را منحیث سفیر چین در افغانستان آغاز می کنم. وی همچنان سلام ها و تمنیات نیک رهبری چین را به عالیقدر امیرالمومنین شیخ القرآن والحدیت مولوی هبة الله آخند زاده ‹ حفظه الله› و ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرا تقدیم کرد.

جاو شینگ  گفت: چین منحیث همسایه خوب افغانستان به استقلال، تمامیت ارضی و استقلالیت در فیصله های  این کشور احترام کامل دارد و راهکار مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارد.

وی همچنان گفت: خوشحال است که در دوسال گذشته ضمن رشد اقتصاد و تامین امنیت، در زمینه های مبارزه با فساد، جرایم و مواد مخدر پیشرفت های زیادی صورت گرفته است. وی گفت من تلاش خواهم کرد که روابط  و همکاری میان چین و افغانستان در عرصه های سیاسی، اقتصادی و سایر بخش ها بیشتر از پیش تقویت یابد.»

رئیس الوزراء امارت اسلامی از رهبری چین بخاطر تقرر آقای جاو شینگ بعنوان سفیر تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که معرفی وی سبب ارتقای روابط دیپلماتیک به سطح بلند و آغازگر فصل جدید میان دو کشور گردد.

رئیس الوزرا روابط میان افغانستان و چین را مهم خواند و از مناسبات و همکاری میان دو کشور به سطح بلند در جریان دو سال گذشته پس از ختم اشغال، یاد کرد و ابراز امیدواری نمود که در راستای تقویت روابط دوجانبه گام های بیشتر برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *