گزارش

افتتاح سیستم کدپستی درهرات

برای اولین بار پس از کابل، خدمات کد پستی درولایت هرات افتتاح شد. مسئولان شرکت دولتی افغان پست روز دوشنبه(13سنبله) در هرات اعلام کردند که این شرکت به دنبال استندردسازی سیستم کد پستی در کشوراست.

برای اولین بار پس از کابل، خدمات کد پستی درولایت هرات افتتاح شد. مسئولان شرکت دولتی افغان پست روز دوشنبه(13سنبله) در هرات اعلام کردند که این شرکت به دنبال استندردسازی سیستم کد پستی در کشوراست. درهمین حال مسئولان اداره محلی ولایت هرات از آغاز سیستم کد پستی در این ولایت استقبال نموده و خواستار همکاری ادارات با این شرکت شدند.

پس از کابل، سیستم کد پستی روز دوشنبه (13 سنبله) در ولایت هرات افتتاح شد. مسئولان شرکت افغان پست می‌گویند که کدهای پستی درگذشته به گونۀ استندرد و معیاری وجود نداشت، اما اکنون آنان در تلاش معیاری سازی خدمات پستی در افغانستان هستند.

غلام سعید حارث، آمر شرکت دولتی افغان پست در هرات می‌گوید با راه‌اندازی این کدپستی، خدمات پستی سرعت خواهد گرفت.

“اکنون ما یک آدرس مشخصی نداریم و ماستر پلان مشخصی وجود ندارد تا ما بتوانیم آدرس شخصی افراد را پیدا کنیم. وقتی‌که کدپستی باشد، ما می‌توانیم به صورت سریع آدرس افراد را پیدا و مراسلات را برای شان تحویل بدهیم.”

موصوف علاوه نمود که کد پستی در دور نخست در نواحی پانزده‌گانه شهر هرات فعال خواهد شد.از سوی دیگر عبدالااله قاضی زاده، رئیس خدمات تخنیکی و سکتوری شاروالی هرات می‌گوید که این اداره پس از نامگذاری جاده‌های این شهر، به دنبال ایجاد سهولت برای شرکت افغان پست خواهد شد.

“شاروالی هرات سال گذشته یک برنامه را بانام آدرس دهی و یا بلاک‌گذاری خانه‌ها شروع کرده و خوشبختانه این برنامه درحال تکمیل شدن است. گام بعدی این است که تمام جاده‌های شهر هرات را نام‌گذاری کنیم.”

ازسویی هم نور احمد اسلام جار، والی هرات ضمن استقبال از آغاز فعالیت کدپستی، می‌گوید که مردم این ولایت حق بهترین خدمات را دارند.

“مردم هرات و افغانستان حق بهترین خدمات را دارند. این وظیفه اداره مرکزی و محلی است که بهترین خدمات را در هر عرصه برای مردم خود فراهم بسازد.”

کد پستی در هرات درحالی ایجاد می‌شود که تاکنون خدمات پستی در افغانستان بدون سیستم کدپستی فعالیت کرده و مردم از نرخ بلند شرکت‌های پستی شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *