افغانستان

ملا عبدالواسع در دیدار با علمای اهل تشیع:ملت دلیر ما در برابر دو اشغال جنگیدند و آزادی کشور را به دست آوردند

داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر دیروز با علمای اهل تشیع ولایات مختلف کشور در ارگ دیدار کرد.

داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر دیروز با علمای اهل تشیع ولایات مختلف کشور در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، ابتدا مولوی گلزار احمد حقانی رئیس امور سیاسی و مردمی به علمای متذکره، گفت که اشغال بیست سال گذشته از سوی امریکا و ناتو یک فاجعه بود، کشور در اثر فداکاری مردم آزاد شد، مگر هنوز هم مشکلات زیادی در هر بخش وجود دارد که امارت اسلامی در محدودۀ امکانات بخاطر حل آن کوشش می نماید.

سپس شیخ جعفر صادقی، الحاج سید محمد بشیر موسوی و سید حیات الله عالمی بلخابی از این دیدار ابراز خرسندی کرده، گفتند که ما در ولایات مختلف کشور با مجاهدین در تماس بودیم و با آنان همکاری های مختلف کرده ایم. آنان افزودند که ما هیچگاه از امارت اسلامی جدا نبودیم و نه هستیم.

سخنرانان با شریک نمودن طرح های خویش با رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزرا و از همکاری خویش اطمینان دادند.

رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا به علمای متذکره، گفت که در سالهای تهاجم شوروی سابق و اشغال امریکا، مشکلات زیادی در افغانستان به وجود آمد و هر منطقه، هر قوم، قشر و خانوادۀ کشور مشکلات زیادی را متقبل شدند. وی افزود: ملت دلیر ما در برابر هر دو اشغال جنگیدند و با قربانی های فراوان آزادی کشور را به دست آوردند.

داکتر ملا عبدالواسع گفت که امارت اسلامی به مشکلات هر قوم، سمت و فرد در سراسر کشور متوجه است و ما به صراحت گفته ایم که مشکلات، مشوره ها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و به همین منظور جلساتی را با نمایندگان اقشار مختلف مردم و ولایات انجام داده ایم، مشوره ها و پیشنهادات آنها را شنیده ایم و با مسئولین مربوطه و بزرگان شریک ساخته ایم.

موصوف افزود که امارت اسلامی به حقوق هرقوم، سمت و قشر احترام دارد و به همه مسئولین در راستای حل و شریک سازی آن به گونه علی السویه، هدایت داده است. وی افزود که بالای طرح و مشوره های شما غور صورت می گیرد، با مسئولین شریک میگردد و در صورت نیاز به رئیس الوزرا و عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله نیز ارسال می شود.

رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا، گفت که بی اعتمادی و بی اتفاقی را باید از بین ببریم و اعتماد بالای یکدیگر، اتفاق، برادری و همکاری های خویش را افزایش دهیم، زیرا این کشور با همکاری مشترک ما و شما آباد می شود. دست به دست همدیگر بدهیم و افغانستان را در عرصه های مختلف به پا ایستاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *