سخن انیس

تعامل بهتر کشورها با افغانسنان

ما به یاد داریم؛ زمانی که دروازه‌ی فتوحات باز شد و امارت اسلامی افغانستان به پیروزی می‌رسید، همه‌گی روزهای دشواری را برای افغانستان پیشبینی می‌کردند و همه از تقابل افغانستان با جهان حرف می‌زدند.

ما به یاد داریم؛ زمانی که دروازه‌ی فتوحات باز شد و امارت اسلامی افغانستان به پیروزی می‌رسید، همه‌گی روزهای دشواری را برای افغانستان پیشبینی می‌کردند و همه از تقابل افغانستان با جهان حرف می‌زدند.

اکنون که دوسال از عمر پیروزی امارت اسلامی می‌گذرد، جهان گواه حکومت‌داری بهتر، محو فساد و سازندگی این کشور استند.

امنیت بهتر و رضایت مردم، دیدگاه جهان را در قبال امارت اسلامی افغانستان تغییر داده است و بسیاری از کشورها به این باورشده اند که؛ بهتر از امارت اسلامی در افغانستان، نظام و حکومتی قابل تصور نیست.

جهان در ۴۵سال انقلاب، در افغانستان حکومت‌های گوناگونی را تجربه کردند و خصوصاً در بیست سال پسین، شاهد حکومت‌هایی در افغانستان بودند که جز فساد، اختلاس، نفاق، تعصب، تقلب، بی‌عدالتی، کارهای مافیایی، وطن‌فروشی، بردگی و حیف‌ومیل پول‌های بادآورده، کدام پلان و برنامه‌ی دیگری نداشتند.

اما با آمدن نظام امارت اسلامی افغانستان، سیمای شهرها کاملاً تغییر کرد و افغانستان، رنگ و بوی بهتری را به‌خود گرفت.

پایتخت و شهرها که لبریز از معتادین و گداها بودند، امروز به شهرهای بدون معتاد و گدا تبدیل و حتی افغانستان از وجود مواد مخدر پاک شده است و این کشور با گذشت هرلحظه زیبایی و شکوفایی روزافزونی را تجربه می‌کند.

نظام کنونی با امکانات اندک اما، کارهای بزرگی را انجام داد و توانست؛ افغانستانِ آزاد، آرام، متحد را تمثیل کند و تندیس قشنگی از افغانستان پردستاورد را در انظار جهانیان به نمایش بگذارد.

از همین جهت است که کشورها با گذشت هر روز به افغانستان، دل‌گرمی پیدا می‌کنند و سفارت‌خانه‌های افغانستان، مقیم کشورهای شان را در اختیار نظام فعلی، یکی پی‌ دیگری قرار می‌دهند.

همه دراین اواخر شاهد استیم که کشورهای زیادی روابط دیپلوماتیک و بسیار دوستانه‌ی خویش را با افغانستان برقرار نمودند.

طبق اطلاعات واصله برخی از کشورهای دیگری نیز دستِ دوستی به سوی امارت اسلامی دراز کرده اند، روابط اقتصادی و سیاسی شان را توسعه داده و قرار است که در روزهای نزدیک، سفارت افغانستان در کشورهای شان را در اختیار امارت اسلامی افغانستان  قرار دهند و برای به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی اقدام نمایند.

این امر، می‌رساند که فردای درخشانی  در انتظار افغانستان است و زود است که این خطه‌ی درددیده از لجنزار بدبختی بیرون شود و آینده زیبا و شکوفایی را تجربه نماید.

ان‌شاءالله تعالی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *