سخن انیس

وحدت ملی، بستگی به هوشیاری ملت دارد

تمام کشورها و ملت‌ها با وحدت ملی زنده استند و وحدت و یکپارچگی دوام، بقا و پیشرفت آنان را تضمین کرده است.

تمام کشورها و ملت‌ها با وحدت ملی زنده استند و وحدت و یکپارچگی دوام، بقا و پیشرفت آنان را تضمین کرده است.

متٲسفانه افغانستان در طول بیشتر از چهل سال، روزگار تلخ و ناگواری را تجربه کرد و بارِ جنگ‌های پرتلفات و سنگینی را به دوش کشید.

مداخلات بی‌شرمانه و تجاوزات بیگانگان، جنگ‌های تنظیمی، گروهی، مذهبی و صدها بدبختی دامن‌گیر افغانستان شد و این کشور را به ویرانه و سرزمین سوخته‌ای مبدل کرد.

افغانستان در طول چندین دهه، حکومت مقتدر مرکزی نداشت و فضای زورگویی، قلدری و ملوک الطوایفی درآن حاکم بود و فرماندهان و جنگ‌سالاران در هرجا طبق میل خود حکومت می‌راندند، بر طبل ظلم و بی‌عدالتی می‌کوبیدند و به جنگ‌وجنجال‌های مخرب و بنیان‌براندازی، مبادرت می‌ورزیدند.

اگرچه در بیست سال پسین، رژیم دست‌نشانده‌ای به نام جمهوریت در کابل وجود داشت، اما این رژیم به حدی ضعیف و ناتوان بود که حتی در پایتخت، حاکمیت نداشت و ظلم، بی‌عدالتی، چپاولگری، دزدی‌، قتل و کشتارها در شهر کابل و سراسر افغانستان، بیداد می‌کرد.

اما با پیروزی امارت اسلامی افغانستان و استحکام نظام شرعی، این بدبختی‌ها پایان یافت و آزادی، امنیت، آرامش، اخوت و برادری نصیب ملت رنجدیده‌ی افغانستان گردید.

این وحدت و همدلی که آب حیات و رمز بقای افغانستان است، باید تقویه شود و کسانی که در پی تخریب بنای وحدت ملی و اخوت این کشور هستند، باید سرکوب و به جزای اعمال شوم خویش برسند.

افغانستان، سرزمینی است که هیچ قومی بر قومی و هیچ فردی بر فردی فوقیت ندارد و تمام اقوام مسلمان در این حانه‌ی‌مشترک، سالیان سال با هم زیست‌وزندگی کرده اند و باهم هزاران پیوند دوستی، صمیمیت، خویشاندی، و غم و شادی دارند.

اما متٲسفانه، یک عده افراد و اشخاص فرصت‌طلب، استفاده‌جو و جاسوس، همواره در پی‌ تخریب و انهدام پایه‌های وحدت ملی در کشور استند و پیوسته بر طبل تعصب، نفاق و فتنه، می‌کوبند.

امروزه فضای مجازی افغانستان، مملو از گند نفاق‌افگنی و بوی بدِ فتنه‌انگیزی شده است و افراد زیادی از هر قوم و تباری، نشروپخش مخربانه دارند و برای بربادی افغانستان کار می‌کنند، از این طریق از کشورهای مغرض و مداخله‌گر پول به دست می‌آورند و برای تٲمین منافع بیگانه‌گان، منافع ملی کشور را آسیب می‌رسانند.

در این برهه‌‌ای از تاریخ و در این مقطع حسّاس، بر امارت اسلامی است که دست نفاق‌افگنان را از بازو قطع کند و نگذارد که آتش تباه‌کُن نفاق و تعصب، بار دیگر دامن افغانستان را بگیرد و این ملت مصیبت‌زده را در مُرداب بدبختی فرو ببرد.

نیروهای استخباراتی کشور مسئولیت دارند تا فتنه‌انگیزان را شناسایی کنند و این شجره‌ی خبیثه را از بنیاد بر اندازند و این آبستن و شکل‌گیری‌های فتنه‌ را نقش برآب سازند.

در غیر آن، این فتنه‌ها، روزی به موجی مبدل خواهد شد که بنیاد وحدت و یکپارچگی افغانستان را بر خواهد کند.

واضح است که در پشت این دسیسه‌ها و آتش‌افروزی‌ها دست‌های کثیف خارجی‌ها در کار است و آنان می‌خواهند که با این گونه زهرپاشی‌ها، برنامه‌های شوم و شیطانی خود را در افغانستان پیاده نمایند و بار دیگر از افغانستان، جهنمِ جنگ‌، جنجال‌ و بدبختی بسازند.

به امید هوشیاری و بیداری ملت افغانستان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *