افغانستان

مولوی سردار محمد حیدری : عواید یک شرکت استراس در ۳ ماه نخست سال جاری به حدود 250 میلیون افغانی رسیده است

رئیس شرکت دولتی استراس در بندر حیرتان می گوید که مجموعه عواید این شرکت در سه ماه نخست سال جاری به حدود 250 میلیون افغانی رسیده است.

رئیس شرکت دولتی استراس در بندر حیرتان می گوید که مجموعه عواید این شرکت در سه ماه نخست سال جاری به حدود 250 میلیون افغانی رسیده است.

مولوی سردار محمد حیدری، رئیس شرکت دولتی استراس در بندر حیرتان پیرامون فعالیت این شرکت به رسانه‌ها گفت: شرکت استراس برای تاجران خدمات 24 ساعته ارائه می‌کند و متشکل از پورت یک، دو و سه می‌باشد و این شرکت در بندر آقینه و تورغندی نمایندگی دارد و از اجناس یا محموله‌های تاجران در هنگام ورود به کشور و صدور از کشور محافظت می‌کند.

وی اذعان داشت که کالا‌های وارداتی در کشور از بندر حیرتان در سه ماه نخست سال جاری از طریق خط آهن به بیش از 9200 واگن می‌رسد و اضافه تر از 53 واگن کالا به کشور‌های همسایه صادر شده که این آمار فقط خط آهن را در بر می‌گیرد وگرنه صادرات و واردات زمینی و دریایی توسط کشتی و موتر نیز داشته‌ایم.

مولوی حیدری با اشاره به موجودیت شفافیت و عدالت در این شرکت گفت مجموعه عواید افغانی این شرکت حدود 200 میلیون و عواید دالری حدود 500 هزار در سه ماه نخست سال جاری می‌باشد که این عواید متعلق به ملت افغانستان است و از فعالیت‌های مفید و موثر این شرکت  برای مردم و مسئولین اطمینان می‌دهم.

مولوی حیدری به عنوان یکی از مسئولین بلند پایه حکومت محلی بلخ که سابقه کار در پُست ریاست امر بالمعروف و نهی عن المنکر این ولایت را نیز بر دوش داشته؛ پاسخ به پرسش خبرنگار آوا مبنی بر اینکه روابط حکومت امارت اسلامی با کشور‌های همسایه بخصوص ازبکستان چگونه است، گفت: امارت اسلامی با کشور‌های همسایه یک تعامل بسیار نیک و خوب دارد و هماهنگی لازم در قسمت برطرفی مشکلات روند تجارتی با ازبکستان موجود است و ما هیچ نوع مشکل سیاسی و دیپلماتی با کشور‌های همسایه نداریم.

در همین حال عزت الله سباوون، فرمانده پولیس شهرک بندری حیرتان از تامین امنیت صددرصدی در این بندر خبر داد و گفت تاجران و گردشگران می‌توانند با خیال راحت مشغول فعالیت‌شان باشند چون با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان ضریب جرم، جنایت و قاچاق در شهرک بندری حیرتان به صفر رسیده و ما برای مصئونیت جانی و مالی مردم تلاش شبانه‌روزی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *