گزارش

شکایت باشندگان ماورای کوکچه از خرابی جاده‌ها

باشندگان ولسوالی‌های ماورای کوکچه در ولایت تخار از خرابی جاده‌های شان شکایت دارند .آنان می‌گویندکه خرابی جاده‌ها همواره باعث حوادث ترافیکی شده و تلفات زیادی بجا می‌گذارد.

باشندگان ولسوالی‌های ماورای کوکچه در ولایت تخار از خرابی جاده‌های شان شکایت دارند .آنان می‌گویندکه خرابی جاده‌ها همواره باعث حوادث ترافیکی شده و تلفات زیادی بجا می‌گذارد. مسئولان محلی با تایید این مشکلات مردم می‌گویند که قرار بود کار قیرریزی سرک ولسوالی‌های ماورای کوکچه، به حمایت مالی بانک جهانی صورت گیرد، اما با رویکار آمدن امارت اسلامی تمامی پروژه‌های این بانک متوقف شده است.

ولسوالی‌های شش‌گانه ماورای کوکچه که سرشار از منابع زراعتی و معدنی می‌باشند، اما باشندگان این ولسوالی‌ها همواره از خرابی سرک‌های شان رنج می‌برند.

آنان می‌گویند که در برخی مواقع حتی بیماران شان در مسیر راه‌ها جان‌های شان را از دست می‌دهند.

صدرالدین، باشنده ولسوالی خواجه‌غار تخار می‌گوید:«یکی از مشکلات جدی مردم، سرک ماورای کوکچه است. این سرک مربوط به شش ولسوالی است، در هنگام سرازیر شدن سیلاب با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. از مسئولان می‌خواهیم که به مشکل مردم توجه کنند.»

برخی از رانندگان نیز این مسیر را دشوارگذر خوانده و می‌گویند که سفر به ولسوالی‌های ماورای کوکچه توام با حوادث ترافیکی و حتی خطرناک می‌باشد.

سلیمان، یکی از رانندگان می‌گوید:«خیلی با مشکلات مواجه هستیم، سرک‌ها خیلی خراب است، اگر مریضی در موتر باشد، مشکل ما زیادتر می‌شود. از مسئولان می‌خواهیم هرچه زودتر این جاده‌ها را بازسازی کنند.»

با این حال مسئولان در ریاست فواید عامه می‌گویندکه قرار بود هزینه قیرریزی جاده‌های ماوارای کوکچه از سوی بانک جهانی تامین شود، اما پس از رویکار آمدن امارت اسلامی، تمام پروژه‌های این بانک متوقف شده است.

آنان می‌افزایند که مشکلات مردم را به گوش مقام‌های حکومت مرکزی رسانده‌اند.

مولوی امیرخان حذیفه، رییس فواید عامه ولایت تخار می‌گوید:«در وقت جمهوریت این سرک‌ها ازسوی بانک جهانی قرار داد شد. اما شرکت‌های قراردادی حالی رفته‌اند و کارهای شان نیمه‌کاره مانده است. هزینه ساخت این سرک‌ها نزدیک به چهار میلیارد افغانی می‌شود و  اگر بانک جهانی دوباره این پروژه را شروع کند خوب است،

اگر نه ما هم به وزارت و ریاست الوزراء پیشنهاد کردیم تا سرک ماورای کوکچه ساخته شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *