افغانستان

اداره امور: برای یتیم ها در کشور زمینه تعلیم و تربیه‌ی بهتر مساعد شود

به منظور وارسی درست از یتیم ها٬ نشستی در اداره امور با شرکت نمایندگان نهاد های ذیربط برگزار گردید.

به منظور وارسی درست از یتیم ها٬ نشستی در اداره امور با شرکت نمایندگان نهاد های ذیربط برگزار گردید. مولوی محمد اسحق آخندزاده رئیس امور فرهنگی و اجتماعی ریاست عمومی اداره امور در  این نشست تأکید کرد  تا برای یتیم ها در کشور زمینه تعلیم و تربیه‌ی بهتر مساعد شود.

در این نشست  مولوی محمد اسحق آخندزاده رئیس امور فرهنگی و اجتماعی اداره امور، مولوی عبدالرزاق رئیس مدارس و دارالحفاظ های وزارت معارف و مولوی شرف الدین شرف رئیس دفتر وزارت کار و امور اجتماعی اشتراک داشتند.

رئیس مدارس و دارالحفاظ وزارت معارف، در خصوص وضعیت جاری دارالایتام هایی که  زیر چتر آن وزارت فعال اند معلومات ارائه نموده بیان داشت، از دارالایتام به گونه‌ی منظم  بازدید داشته و همواره به مشکلات آنها توجه شده است.

رئیس دفتر وزارت کار و امور اجتماعی گفت، در حال حاضر در 28 ولایت کشور دارالایتام های فعال وجود دارد که بیش از 8000 کودک یتیم و بی سرپرست در آنها نگهداری می شوند٬ آن وزارت مصمم است  در سالجاری  10500 کودک بی سرپرست دیگر را در کشور جذب دارالایتام  ها کند، رئیس امور فرهنگی و اجتماعی ریاست عمومی اداره امور از نمایندگان این دو نهاد خواست که گزارش مفصلی از وضعیت دارالایتام های کشور و در کل پیرامون وضعیت  یتیم ها  به آن اداره ارائه دهند تا به اساس آن بتوانند  راهکاری رابرای حل مشکلات یتیم ها در کشور ترتیب دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *