افغانستان

یونیسف:در ۳ ماه به ۵ میلیون افغان خدمات صحی ارایه کرده ایم

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می گوید که در ۳ ماه گذشته به ۵ میلیون تن در افغانستان خدمات صحی ارایه کرده است.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می گوید که در ۳ ماه گذشته به ۵ میلیون تن در افغانستان خدمات صحی ارایه کرده است.

یونیسف تازه با نشر تویتی گفت که این خدمات صحی را از طریق ۶۷۵ مرکز صحی در ۹ ولایت به کمک بانک انکشاف آسیایی فراهم کرده است.

این در حالی است که سازمان جهانی صحت در گزارشی به تاریخ نهم فبروری سال جاری اعلام کرد که با وجود کمبود خدمات صحی در افغانستان، رقم افغان‌های نیازمند به خدمات صحی در مقایسه با سال گذشته تنها ۱۶ در صد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۳، تعداد افغان‌هایی که در افغانستان به مراقبت‌های صحی نیاز دارند به ۱۷.۶ میلیون تن می‌رسد.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) برای ارایه خدمات صحی به نیازمندان افغان به حدود ۵۰۰ میلیون دالر بودجه در جریان سال روان میلادی نیاز است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد روز پنجشنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) گفت که عدم سرمایه‌گذاری در خدمات صحی حیاتی منجر به افزایش مرگ و میر آسیب پذیرترین افراد این کشور خواهد شد.

اوچا نگاشته است که امسال برای کمک با ۱۵.۶ میلیون تن، به ۴۴۹.۹ میلیون دالر بودجه نیاز است.

دفتر کمک‌های بشری ملل متحد گفته است که کمبود بودجه یکی از چالش‌های اصلی است که بر ظرفیت شرکای این اداره تاثیر می‌گذارد.

نهادهای کمک رسان در افغانستان از کمک کننده ها می‌خواهند تا برای جاری نگهداشتن کمک‌ها، منابع مالی مورد نیاز را فراهم کنند.

این در حالی است که پس از کاهش کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان، سازمان ملل متحد و نهادهای امدادرسان پلان بودجوی کمک‌های سال ۲۰۲۳ به افغانستان را تغییر داده و این بودجه را از ۴.۶ میلیارد دالر به ۳.۲ میلیارد دالر کاهش داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *