گزارش

گزارش سفر سرپرست وزارت امور داخله در شمال کشور

امروز دوشنبه (۲۹جوزا) مفتی عبدالمتین قانع سخن‌گوی وزارت امور داخله در یک نشست خبری گزارش سفری وزیر امور داخله کشور را با رسانه‌ها شریک ساخت.

معاذ

امروز دوشنبه (۲۹جوزا) مفتی عبدالمتین قانع سخن‌گوی وزارت امور داخله در یک نشست خبری گزارش سفری وزیر امور داخله کشور را با رسانه‌ها شریک ساخت.

مفتی عبدالمتین قانع گفت: سفر خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله، نظر به هدایت عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله، به ولایت‌های بغلان، سمنگان، بلخ، سرپل، جوزجان، فاریاب، کندز و تخار صورت گرفت.

سخن‌گوی وزارت داخله گفت: محوریت اصلی سفر سرپرست وزارت امورداخله به ولایت‌های شمالی کشور، دیدار با مسوولین ملکی و نظامی ولايت‌ها و همچنان دیدار با علما و

مشائخ، متنفذین قومی و جوانان روی تقویت وحدت ملی بیشتر میان اقوام و اقشار

مختلف کشور، ارزیابی تطبیق فرامین، هدایات و ارشادات رهبری امارت اسلامی، ارزیابی از تطبیق کار از پروژه‌های عام‌المنفعه، شنیدن چالش‌ها و مشکلات امنیتی مردم و اخذ پیشنهادات مردم برای بهبود و تقویت نظام و همچنان ارزش‌های دینی

و ملی بوده است.

مفتی عبدالمتین قانع گفت: سرپرست وزارت امور داخله در این سفر بر علاوه دیدارهای که به والیان ولایت‌های متذکره، قومندانان امنیه، منسوبین و سربازان داشت، با شماری از علما، اساتید پوهنتون‌ها، متنفذین و جوانان هر ولایت نشست های جداگانه‌ای را برگزار کرد و در این نشست‌ها روی ایجاد همبستگی، ‏وحدت و یکپارچگی بیش‌تر میان اقوام و اقشار مختلف تاکید نموده است.

سخن‌گوی وزارت داخله اضافه کرد: همچنان سرپرست وزارت امور داخله در دیدارهایش با مردم، از فرامین، هدایات و ارشادات شیخ صاحب حفظه الله یادآوری کرد و گفت: که تاکید شیخ صاحب همواره روی برخورد نیک با زندانیان، تامین عدالت در محاکم، مبارزه جدی با مواد مخدر و توجه به فرمان عفو عمومی و سایر فرامین که در آن مصئونیت، عزت و حقوق مردم حفظ است، می‌باشد.

آقای قانع گفت: خلیفه سراج‌الدین حقانی با همراهانش در ادامه سفر شان به ولایت جوزجان، جهت ارج‌گذاری به شهدای دشت لیلی و ادای احترام به‌آنان، به‌آن‌جا تشریف بردند و ضمن دعا به روح شهدای دشت لیلی برای قدردانی و یادبود از آن شهدای مظلوم، به مسوولین هدایت داد که یک باب مسجد و در کنار آن یک منار یادبود برای شهدای گمنام دشت لیلی اعمار گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *