افغانستان

فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان گسترش یافته است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که با روی کار آمدن امارت اسلامی، فعالیت‌های این سازمان در افغانستان در دو سال گذشته افزایش یافته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که با روی کار آمدن امارت اسلامی، فعالیت‌های این سازمان در افغانستان در دو سال گذشته افزایش یافته است.

مسئولان این کمیته در دیدار با مقام‌های محلی کندهار گفته اند که کمک‌ها و فعالیت‌های شان را در هماهنگی با حکومت انجام خواهند داد.

مسئولان این کمیته خاطر نشان کرده‌ اند که این فعالیت‌ها متمرکز بر خدمات صحی، تأمین آب آشامیدنی صحی و همچنان کمک به خانواده‌های نیازمند بوده است.

ایلوا فیلیون، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، در این مورد گفته است: «برخی از فعالیت‌های ما در افغانستان به‌گونه پایدار به پیش می‌رود، مانند خدمات به معلولین که چهل سال است انجام می‌شود، اکنون تصمیم داریم در بخش‌های دیگر نیز با مردم همکاری کنیم و در این دو سال این کار را ادامه داده‌ایم.»

با این حال، مقام‌های محلی کندهار نیز از مسئولان این کمیته خواسته اند تا در زمینه ارائه خدمات صحی بیشتر همکاری کنند و امارت اسلامی هم آماده هرنوع همکاری با این سازمان است.

این در حالی است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جریان درگیری و جنگ‌ها نقش موثری در انتقال و تداوی زخمی‌ها داشته است، حالا که دیگر جنگ در کشور نیست این نهاد نیز می‌خواهد که در فعالیت‌های خود تغییرات وارد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *