گزارش

برگزاری دومین دور همایش کتاب در هرات

دومین دور همایش کتاب و قرعه‌کشی اشتراک کنندگان، به منظور رشد فرهنگ مطالعه در ولایت هرات برگزار گردید.

دومین دور همایش کتاب و قرعه‌کشی اشتراک کنندگان، به منظور رشد فرهنگ مطالعه در ولایت هرات برگزار گردید.

همایش فرهنگی و دور دوم قرعه‌کشی سالانه کتاب، از سوی انتشارات مؤمنی در ولایت هرات برگزار گردید.

مسئولان برگزاری این همایش می‌گویند که این برنامه را جهت رشد و شگوفایی علم و دانش در جامعه و رشد فرهنگ مطالعه در میان جوانان و نوجوانان ولایت هرات برگزار کرده‌اند.

عبدالله مؤمنی، مسئول برگزاری این همایش در صحبت با کلید می‌گوید که در این برنامه به قید قرعه برای برنده اول 100 هزار، برای برنده دوم 50 هزار و برای برنده سوم 25 هزار افغانی پول نقد داده می‌شود.

“برای دوست‌داران کتاب جوایز خوبی در نظر گرفته می‌شود، از جمله بورسیه‌های پوهنتون‌ها و پول نقد. این برنامه به هدف رشد فرهنگ کتاب خوانی برگزار شده و بیش از 5 هزار نفر در این قرعه‌کشی اشتراک

نمودند.”

در همین حال شماری از فرهنگیان هرات برگزاری چنین همایش‌های فرهنگی را در رشد فرهنگ مطالعه میان جوانان موثر عنوان می‌کنند.

فاروق محمودی، یکی از فرهنگیان هرات در صحبت با کلید می‌گوید که متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد که کتاب خریداری کنند.

از سویی هم مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند، از برنامه‌هایی که به هدف رشد فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود، به گونۀ همه جانبه حمایت می‌کنند.

مولوی حمیدالله غیاثی، آمر فرهنگ و هنر این ریاست در صحبت با کلید می‌گوید:”ما برنامه‌های متعددی روی دست داریم که به اجرا گذاشته

می‌شود. برای رشد فرهنگ کتابخوانی و علاقه مردم و جوانان به کتابخوانی، این برنامه را رویدست گرفته‌ایم.”

اشتراک کنندگان از برگزاری همایش کتاب استقبال نموده و می‌گویند که کتابخوانی یگانه راه برون رفت کشور از مشکلات و نابسامانی‌ها می‌باشد.

سوسن نوری، یکی از اشتراک کنندگان به این نظر است که برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی روی رشد فرهنگ کتابخوانی موثر واقع می‌شود.

“فرهنگ کتابخوانی در کشور بسیار کم است و خیلی خوب است که روز به‌روز روی فرهنگ کتابخوانی کار کینم تا بتوانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم. ما باید کتاب بخوانیم و علم خود را از راه مطالعه بالا ببریم.”

این همایش و قرعه‌کشی کتاب در حالی برگزار می‌شودکه فرهنگیان در ولایت هرات همواره از کاهش فرهنگ مطالعه میان جوانان، ابراز نگرانی کرده و بر تقویت فرهنگ کتابخوانی تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *