افغانستان

اکادمی علوم از حکومت تقاضا نمود تا در زمینه تحقیق و انکشاف اکادمیک توجه نمایند

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با معین تخنیکی اکادمی علوم گفت که نهادهای اکادمیک نقش مهمی در توسعه و انکشاف کشور دارند.

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با معین تخنیکی اکادمی علوم گفت که نهادهای اکادمیک نقش مهمی در توسعه و انکشاف کشور دارند.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر این خبر گفته است که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی با مسئولین اکادمی علوم افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، شیخ امیرجان ثاقب معین تخنیکی اکادمی علوم صحبت نمود و دربارۀ فعالیت‌ها، دست‌آوردها و برنامه‌های آن اداره به معاون اداری ریاست الوزرا معلومات داد.

شیخ ثاقب، اکادمی علوم را از مراکز مهم علمی کشور خواند که در کنار سایر نهادهای علمی جهت توسعه و پیشرفت علوم در کشور فعالیت می‌نماید و از مسئولین امارت اسلامی افغانستان تقاضا نمود تا در زمینه تحقیق، تامین و انکشاف پروژه های اکادمیک توجه خاص نمایند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین اکادمی علوم افغانستان، از فعالیت‌های این نهاد در راستای پیشرفت و توسعه علمی و اکادمیک در کشور قدردانی کرد.

وی افزود که نهادهای اکادمیک نقش مهمی در توسعه و انکشاف کشور دارند، لذا نهادهای علمی مخصوصاً اکادمی علوم مکلف است که تمام تلاش های خود را در این راستا به کار گیرد.

مولوی عبدالسلام حنفی گفت که بررسی و حل مشکلات همۀ نهادها از تعهدات امارت اسلامی می‌باشد و مسئولین در حد توان تلاش می‌کنند تا نیازمندی‌های نهاد های مذکور را شناسایی و مورد رسیدگی قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *