سخن انیس

امیرالمؤمنین، شهید ملااخترمحمد منصور«رح» نمونه‌ی بارزی از شجاعت و فرهیختگی

بعد از ارتحال ملکوتی عالیقدر امیرالمؤمنین ملاعمر مجاهد«رح» شهید ملااخترمحمد منصور «رح» به حیث امیرالمؤمنین انتخاب گردید و بار جهاد، جانبازی و سیاست را در شرایط بسیار دشوار به عهده گرفت.

بعد از ارتحال ملکوتی عالیقدر امیرالمؤمنین ملاعمر مجاهد«رح» شهید ملااخترمحمد منصور «رح» به حیث امیرالمؤمنین انتخاب گردید و بار جهاد، جانبازی و سیاست را در شرایط بسیار دشوار به عهده گرفت.
این شخصیت بی‌بدیل و فداکار در عرصه‌ی جهاد و سیاست زیبا درخشید و توانست که مجاهدین را در نازک‌ترین‌ شرایط به درستی رهبری کند و درخت جهاد و سیاست را به ثمر برساند.
این شخصیت مبارز و خداجو، در حالی‌ بار سنگین رهبری امارت اسلامی را به عهده گرفت که دشمنان از زمین و فضا مجاهدین را زیر آتش گرفته بودند و همه‌روزه‌ ده‌ها تن از فداکاران راه عزت و آزادی به شهادت می‌رسیدند و طیارات جاسوسی از هوا و جاسوسان انسانی از زمین، مجاهدین را تحت نظر داشتند و هرلحظه زیر رگبار مرمی، خمپاره و بمب‌های آتشین قرار می‌دادند.
اما شهید ملااخترمحمد منصور رح در چنین شرایط تلخ و دشوار توانست، هم جبهه‌ی جهاد را گرم نگه دارد و هم در سنگر سیاست و تدبیر، زیبا بدرخشد و امارت اسلامی را از تنگناها بیرون کند و پایه‌هایش را استحکام ببخشد.
درایت و فرهیختگی این رهبر خردمند، خواب را از چشم اشغالگران ربوده بود و دشمنان هر ازگاهی احساس شکست و زبونی می‌کردند.
از همین لحاظ، دشمنان زبون برای از میان برداشتن این امیر فرهیخته و مجاهد نستوه کمر بستند و توسط طیاره بی‌سرنشین امریکایی این رهبر فرزانه و فرزند حماسه‌ساز و ارزشمند کشور را به روز شنبه ۱۴ شعبان المعظم سال ۱۴۳۷ هجری، قمری، مصادف با اول جوزای سال ۱۳۹۵ خورشیدی در منطقه مرزی در بین ریگستان (قندهار) و نوشکی (بلوچستان) به شهادت رساندند.
انا لله و انا الیه راجعون.
ما سالروز این امیر دانا و قهرمان را گرامی میداریم و نبود وی را ضایعه بزرگ دانسته، برای تمام ملت بزرگ افغانستان و خصوصاً به اعضای فامیل شان و همسنگران و همرزمان شان تسلیت عرض می‌کنیم و برای این شهید حماسه‌آفرین، جنت الفردوس از بارگاه رب العالمین استدعا می‌نماییم.
روحش شاد، یادش گرامی و ستاره نامش در آسمان تاریخ کشور درخشان باد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *