افغانستان

مولوی امیرخان متقی: سیاست ما متوازن و اقتصادمحور است

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفته است که اکنون سیاست افغانستان زیر تاثیر کسی قرار ندارد.

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفته است که اکنون سیاست افغانستان زیر تاثیر کسی قرار ندارد.
سرپرست وزارت خارجه هنگام بازدید از یک تفریح‌گاه در این ولایت، افزوده که افغانستان در حال حاضر یک سیاست متوازن، بی‌طرف و اقتصادمحور را
پیش می‌برد. آقای متقی می گوید که پس از چهل سال حکومتی در افغانستان به میان آمده است که تمامی اقوام احساس خوشی، صلح و آرامش می‌کنند.
سرپرست وزارت خارجه همچنان گفته است: «افغانستان امروز یک سیاست متوازن را اختیار کرده است. یک پالیسی اقتصادمحور را به پیش می‌برد تا این‌که این کشور پس از چهل، چهل‌وپنج سال نابسامانی به سوی آبادی، خیرخواهی، کامیابی و رقابت گام بردارد.»
همچنان آقای متقی در این سخنرانی بر اتحاد شهروندان افغانستان نیز تاکید ورزیده است.
در همین حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی، داشتن سیاست بی‌طرف و اقتصادمحور را به سود کشور می‌دانند.
صدیق منصور، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «سیاست بی‌طرف و غیرمنسلک که استوار بر عقاید، آرمان‌ها و منافع علیای اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مردم باشد، سیاست موفق است.»
توريالی زازی، یک آگاه دیگر، می‌گوید: «راه نجات این است به هر صورتی‌که می‌شود امارت اسلامی باید به تعامل و تفاهم با جهانیان برسد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *