افغانستان

قراردادی نظامی امریکا به اتهام اخذ رشوت در افغانستان به زندان محکوم شد

یک قراردادی نظامی امریکا به اتهام گرفتن رشوت از یک قراردادی افغان به ۳ سال و ده ماه زندان محکوم شده است.

یک قراردادی نظامی امریکا به اتهام گرفتن رشوت از یک قراردادی افغان به ۳ سال و ده ماه زندان محکوم شده است.
اورلاندو کلارک، ۵۷ ساله، برای ارزیابی داوطلبی‌ها برای قراردادهای بازسازی با بودجه ایالات متحده در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شده بود.
وزارت عدلیه امریکا گفته است که کلارک و همکار‌ اش تاد کولمن، تحلیلگر در یک شرکت امریکایی دیگر، از یک شرکت افغانستان چهار صد هزار دالر رشوت در بدل کمک برای برنده شدن حدود ده قرارداد، دریافت کردند.
کلارک و کولمن برای پنهان کردن این کار شان، شرکت‌های غیرواقعی را در گرجستان ثبت نمودند و حساب‌های بانکی را برای دریافت رشوت از افغانستان باز کردند.
کلارک و کولمن همچنین صورت حساب‌های جعلی ایجاد کردند تا وانمود کنند که در یک تجارت صادرات موتر در امارات متحده عربی دخیل اند. در واقع، کلارک و کولمن از رشوت برای خرید وسایل شخصی مانند موترهای BMWاستفاده کردند.
در طول این طرح، کولمن و کلارک همچنین برای دریافت رشوت به صورت نقد به امارات متحده عربی سفر و سپس آنرا به ایالات متحده قاچاق کردند.
علاوه بر این، بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰، کلارک همچنین برای امضای توصیه نامه های دروغین ویزه برای اتباع افغان که به عنوان مترجم با نیروهای امریکایی در افغانستان کار می‌کردند، رشوت دریافت کرد.
کولمن، ۴۸ ساله، در ماه فبروری به دلیل نقش اش در این طرح‌ها به دو سال و ۹ ماه زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *