سخن انیس

تطبیق احکام الهی؛ آرامش به ارمغان می‌آورد

بدون شک، در سرزمینی‌که احکام الهی و شرع شریف محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم جاری و تطبیق گردد، رحمت خداوند کریم درآن سرزمین نازل می‌شود و باعث امنیت و آرامش و انکشافات برای جامعه و ملت می‌گردد.

در سرزمین‌هایی که احکام الهی و حدودالله جاری نیست، با وصف آن که از رفاه و آسایش برخوردار استند، اما در آنجا امنیت و آرامش و اطمینان قلبی اصلاً وجود ندارد.

چون، ملت‌هایی که از اسلام عزیز به دور استند و با عقیده‌های مزخرف و باطل زندگی می‌کنند، از نواحی مختلف تشویش دارند و احساس آرمش برای شان اصلاً دست نمی‌دهد.

باوجودی که همه‌ سهولت‌های دنیا را دارند، از موترهای مودل‌بالا و بلندمنزها گرفته تا دیگر عیش‌ونوش‌های زندگی، در خدمت شان است.

اما، اطمینان قلبی برای شان میسر نیست، پیوسته در یک فضای تنگ، تاریک و احتناق به سر می‌برند و فضای روشنی را چه درعالم حیات و چه بعد از مرگ، احساس نمی‌کنند و آینده‌ی بهتری را هم در پس‌منظر کار شان نمی‌بینند.

ازاین لحاظ آنان به اطمینان قلبی نمی‌رسند و آرامش و امنیت واقعی را هرگز احساس نمی‌کنند.

تمام راحت و آرامش در آغوش اسلام عزیز است و تنها کسانی به آرامش و اطمینان قلبی میرسند که ایمان و توکل داشته باشند و همه‌چیز را از جانب ذات واجب الوجود، الله متعال مطالبه نمایند.

افتادن در دامن مستکبران جهان و قدرت‌های کفری بدون شک، خفّت‌وخواری را در قبال دارد و به هیچ‌صورت انسان را به راحت قلبی و آرامش واقعی نمی‌رساند و از گودال تشویش‌، بیرون نمی‌آورد.

پس ما اگر خواهان آرمش واقعی استیم باید به قرآن حکیم مراجعه کنیم و نسخه‌ی خود را از طبیبان شریعت غرای محمدی ص به دست بیاوریم.

یکی از حکمت‌های قصاص و اجرای حدودالله این است که امنیت و آرامش در سرزمین خدا تٲمین می‌شود و مردم در سایه‌ی امن و به‌دور از دهشت، ترس و هراس زندگی می‌نمایند.

پس مردم مجاهد و قهرمان افغانستان، از اجرای حدودالله و قصاص که ضامن امنیت و آرامش برای شان است، خیلی‌ها احساس خوشی می‌کنند و قلباً و عملاً از آن استقبال می‌نمایند.

به امیدی که این روند مقدس، برای همیشه در سرزمین اسلامی ما ادامه یابد و مردم رنج‌دیده‌ی این کشور از شرِ شرارت‌پیشگان، جنایتکاران و ظلم ظالمانِ تاریخ برای ابد نجات یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *