افغانستان

بازگشایی ۵ باب مکتب در ولسوالی شاه ولیکوت قندهار

مقامات محلی در ولسوالی شاه ولیکوت ولایت قندهار می‌گویند دیروز یکشنبه پنج باب مکتب را که پیش از این از فعالیت باز مانده بودند، بازگشایی کرده‌اند.

مقامات محلی در ولسوالی شاه ولیکوت ولایت قندهار می‌گویند دیروز یکشنبه پنج باب مکتب را که پیش از این از فعالیت باز مانده بودند، بازگشایی کرده‌اند.
مسئولان محلی در این ولایت می‌گویند که این تعداد از مکاتب با پیگیری‌های ریاست معارف قندهار و همکاری آمریت معارف ولسوالی شاولیکوت بازگشایی شده است.
به گفته‌ی آنان، درب‌های تمامی مکاتبی که پیش از این مسدود شده بودند دوباره بازگشایی خواهد شد و بدین ترتیب برای صد‌ها طفل زمینه تحصیل فراهم می‌گردد.
مسئولان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان در این مکاتب به سرعت در حال افزایش است، می‌گویند که در حال حاضر در مکتب ابتدایی ویان (۱۰۰) تن دانش‌آموز، در مکتب ابتدایی لور حسن‌زایی (۸۰) تن دانش‌آموز، در مکتب ابتدایی شین غری (۸۰) تن دانش‌آموز، در مکتب متوسطه کندلان (۱۱۰) تن دانش‌آموز و در مکتب ابتدایی کجور ولسوالی‌ شاولیکوت (۱۲۰) تن دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.
قدرت‌الله یکی از دانش‌آموزان با ابراز خرسندی از بازگشایی مکتب خود می‌گوید: «چند سال می‌شود که به دلیل ناامنی و جنگ در کشور نتوانستم به تحصیل خود ادامه دهم و چند سال از آموزش باز مانده‌ام. از کودکی دوست داشتم انجینیر شوم و حالا با باز شدن مکاتب می‌توانم به این آرزوی خود برسم.»
محمد ولی، باشنده قندهار نیز بر این باور است که با باز شدن مکاتب، اطفال از هر نوع گمراهی و ضیاع وقت نجات یافته و می‌توانند از وقت خود استفاده بهتری کنند و آینده روشنی داشته باشند.
وی همچنان از والدین می‌خواهد تا اطفال خود را به مکتب بفرستند، تا در آینده برای میهن و مردم خود مفید واقع شوند.
لازم به ذکر است؛ ریاست معارف ولایت قندهار در یک سال گذشته، در ولسوالی‌های مختلف این ولایت مکاتب بسته شده زیادی را با همکاری شهروندان بازگشایی کرده است.
در حال حاضر در شمار زیادی از ولسوالی‌های ولایت قندهار تلاش برای بازگشایی مکاتب بسته‌شده جریان دارد.
این در حالی است که در اثر جنگ‌ها و نا امنی در کشور بیشتر مکاتب ولسوالی‌های قندهار بسته شده بودند و اینک با روی کار آمدن امارت اسلامی این مکاتب دوباره در حال بازگشایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *