افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل، بر محاکمه عاملان حادثه اخیر تروریستی در کابل تأکید کرد

شورای امنیت سازمان ملل، در واکنش به حمله انتحاری اخیر در کابل، این عمل را شنیع خوانده است.

شورای امنیت سازمان ملل، در واکنش به حمله انتحاری اخیر در کابل، این عمل را شنیع خوانده است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌‌ی مشترک حمله‌ انتحاری اخیر در کابل را تروریستی و شنیع خوانده اند وآن را قویاً تقبیح کرده اند.

اعضای شورای امنیت همچنان بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه‌ آنان تأکید کرده‌اند. آنان از همه‌ کشورها خواستند که مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه‌ شورای امنیت، به‌طور فعال با همدیگر همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تأکید کرده‌اند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه‌ آن، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که انجام شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنان مجددا بر لزوم مبارزه‌ همه‌ کشورها مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی با تهدیدات و اقدامات تروریستی علیه صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

این حمله روز دوشنبه ۷ حمل، در چهاراهی ملک اصغر کابل رخ داد  که ۶ نفر در آن جان باختند و شماری هم زخمی شدند، قربانیان همه افراد ملکی بودند.

نیروهای امنیتی و سخنگوی پولیس کابل، آن را یک حمله ناموفق خواندند، مهاجم شناسایی شد وهدف قرار گرفت، مگر انفجار جلیقه او باعت بروز تلفات افرادی شد که از محل می‌گذشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *