سخن انیس

بهار را با غرس نهال، استقبال باید کرد!

بهار یکی از نعمتهای رنگین و ارزشمندی الهی است و فصلی است که جهان را سبز و سیراب میگرداند و جهان از چنگ یخزدگی و افسردگی نجات مییابد.

بهار یکی از نعمتهای رنگین و ارزشمندی الهی است و فصلی است که جهان را سبز و سیراب میگرداند و جهان از چنگ یخزدگی و افسردگی نجات مییابد.
با فرارسیدن فصل بهار جهانیان همه دست به کار میشوند و زندگی تازهای را آغاز مینمایند.
بهار خود در این فصل، دست به کار میشود و کرهی خاکی را زیر پوشش سرسبزی و شکوفایی قرار میدهد و جهانیان نیز در این فصل، شروع به ساختوساز میکنند و برای آبادی و شادابی خانه و میهن خود، گامهای عملی برمیدارند.
ما مردم افغانستان که جزءِ از جهان و جهانیان استیم، برای مان لازم است که از این فصل به درستی استقبال و استفاده نماییم و برای سرسبزی و شادابی خانه و کشور خود، به نهالشانی، سرسبزی و شادابی بپردازیم، تا باشد این میهن مخروبه، به بوستان جهان مبدل گردد و زیباییهای از دستدادهی خود را دوباره دریابد.
زمانی بود که افغانستان، حیثیت «عروس ملکها» و شهر کابل حیثیت «عروس شهرها» را داشت.
اما متٲسفانه این میهن جنتنشان، به اثر تهاجمات اشغالگران و جنگهای تنظیمی و گروهی به ویرانهای مبدل گشت و تمام هستوبود خود را از دست داد.
امروز که لطف الهی شامل حال ملت مجاهد و شریف افغانستان شده و این سرزمین از نعمت آزادی وآرامی برخوردار گشته است، باید ملت افغانستان کمر همت ببندند و با غرس نهال و اعمار مجدد، این کشور ویرانه را آباد سازند و با همت اسلامی و شهامت افغانی، یکبار دیگر افغانستان را به «جنت روی زمین» مبدل سازند.
به هرکاری که همت بسته گردد
اگر خاری بُوَد، گلدسته گردد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *