سخن انیس

در رمضان مبارک، مردم بیشتر به مساعدت نیاز دارند!

ملت افغانستان سالیان سال است که از مشکلات گوناگونی رنج می‌برند و زندگی تلخ و دشواری را سپری می‌کنند.

اگرچه با پیروزی امارت اسلامی افغاستان، گلیم جنگ، ناامنی، دزدی، چپاول‌گری، قلدری و زورگویی‌ها جمع گردید، اما فقر و بیکاری هنوز پابرجاست و پنجه‌ی مشکلات اقتصادی تا کنون هم گریبان مردم افغانستان را رها نکرده است.

با آمدن امارت اسلامی، بساط استفاده‌جویان حرفوی و کسانی‌که پول ملت را در بیست سال خوردند و به نام‌های مختلفی گرفتند، و فرار کردند، برچیده شد.

اما این قماش، پول هنگفتی را با خود در بیرون از کشور انتقال دادند و این پول‌ها را یا در بانگ‌های خارجی واریز کردند و یا به خود و فرزندان خود زمین و قصرهای مجلل در خارج ساختند و به عیش‌و‌نوش پرداختند،

از سوی دیگر امریکای اشغالگر نیز چند میلیارد دالر که حق مشروع ملت افغانستان بود، را منجمد کرد و نگذاشت که این حق مردم برای شان برسد و با آن روز و روزگار مردم تا حدی پیش می‌رفت و بهتر می‌شد.

این همه عواملی استند که دستی به هم داده اند، ملت افغانستان را از لحاظ اقتصادی عقب نگه داشته و این ملت نتوانستند که از چنگال فقر، بی‌چارگی و مشکلات نجات پیدا کنند.

حالا ضرور است که نظام ما و تاجران ملی و سرمایه‌داران کشور، دست مردم را بگیرند و نگذارند که ملت بیشتر ازاین در گرداب فقر و بیچارگی غرق شوند.

خصوصاً در ماه مبارک رمضان مشکلات مردم بیش از حد است و مردم فقیر بیشتر به دستگیری و مساعدت، نیاز دارند و با مشکلات چالش‌ها، دست و پنجه نرم می‌کنند.

حالا ضرور است که نظام ما و تاجران ملی و سرمایه‌داران کشور، دست مردم را بگیرند و نگذارند که ملت بیشتر ازاین در گرداب فقر و بیچارگی غرق شوند.

خصوصاً در ماه مبارک رمضان مشکلات مردم بیش از حد است و مردم فقیر بیشتر به دستگیری و مساعدت، نیاز دارند و با چالش‌ها، دست و پنجه نرم می‌کنند.

حالا که روزهای عید نزدیک است و همه برای عید آماده‌گی می‌گیرند، نیاز برای مساعدت و کمک‌ها نیز بیشتر شده است.

بیایید با کمک‌های مالی و صدقات فطر خویش، دست‌گیر مردم خود شده و نگذاریم روزهای عید، با تنگ‌دستی و بیچاره‌گی سپری شود.

امیدواریم این موضوع را امارت اسلامی جدی بگیرد و تاجران و ثروتمندان کشور نیز با همکاری های همیشگی که داشته اند، در این ماه مبارک، دستگیر فقرا و مساکین شوند و گریبان ملت را از چنگال این حالت اسفبار رهایی ببخشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *