اخبارافغانستان

شاروالی کابل: کار ساخت و ساز بلند منزل‌ها بر اساس جواز شاروالی کابل ادامه دارد

باروی‌کار آمدن امارت اسلامی، نزدیک به سه سال می‌شود که کار‌های ساختمانی در مرکز کشور کم‌رنگ است‌ و اکثرِ ساختمان‌ها در نواحی مختلف شهرکابل نیمه‌کاره مانده‌ است. کاری که باعث شده فروش وسایل مواد تعمیراتی ضعیف شود و باعث افزایش گراف بی‌کاری در میان‌کارکنان ساخمتانی‌ها و دکان‌های فروش مواد تعمیراتی نیز شود.

گفته می‌شود اگر ساخت وساز ساختمان‌ها در کشور به‌گونه‌ی نورمال‌ ادامه یابد باعث می‌شود که اکثرِ شهروندان به‌ویژه کارکنان‌‌‌ شرکت‌های‌‌ ساختمانی مصروف کار شوند و گراف بی‌کاری در سطح کشور کم‌تر و نیز بازار فروش دکان‌های مواد تعمیراتی در کشور رونق گیرد.

اما چرا کار‌های ساخت وسازِ بُلند منزل‌ها در کشور کم‌رنگ است و چرا اکثرِ ساختمان‌ها در شهرکابل از بیشتر از دو سال‌ بدیسنو نیمه‌ کاره به نظر می‌رسند؟ سوالیست که نعمت‌الله بارکزی مشاور فرهنگی ریاست شاروالی کابل به روزنامه‌ی انیس به آن پرداخته است.

نعمت الله بارکزی مشاور فرهنگی شاروالی کابل در قسمت ساخت وساز بُلند منزل‌ها و نیمه کاره ماندن بعضی از بلند منزل‌ها در نواحی مختلف شهر کابل اشاره نمود می‌گوید هر فرد که اقدام به ساخت وساز خودسرانه بزند شاروالی کابل اقدام به توقف ساخت و‌ساز هم‌چون بلند منزل‌ها میزند:  «زمانی‌که یک فرد می‌خواهد بلند منزل بسازد باید مطابق به اصول ریاست شاروالی بسازد و از شاروالی کابل جواز اخذ نماید، هرکسیکه جواز اخذ نماید برایش اجازه داده می‌ شود که ساخت وساز نماید و کسانی‌که جواز نداشته باشند و خودسرانه ساخت وساز نمایند کارش توقف داده می‌ شود».

وی همچنان اشاره نمود که بعضی از صاحبان بلند منزل‌ها جواز دارند و اما بخاطر اینکه مطابق به جزیات جواز به ساخت وساز اقدام نکرده اند کار‌های شان از سوی تیم کنترول ساخت وساز‌ها توقف داده شده است.

 

نعمت الله بارکزی همچنان در قسمت وجود سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی از سوی‌ بعضی از کارکنان نواحی مختلف شهرکابل، در قسمت ساخت وساز بلند‌ منزل‌ها اشاره و تاکید نمود:

«تمام نواحی مختلف شهر کابل، تیم مدیریت کنترول ساختمان‌ ها دارند و اگر گزارش موثق در قسمت استفاده از صلاحیت‌ های وظیفوی در دسترس ما قرار گیرد شاروالی کابل در این قسمت وارد عمل می‌شود و مطابق به قانون عمل می‌نماید».

این‌درحالیست که در نواحی مختلف شهرکابل بُلند‌ منزل‌های نیمه کاره به چشم می‌خورد که از زیبایی شهر کابل کاسته است که به گفته‌ای نماینده‌ شاروالی کابل این تعداد از بلند منزل‌ها در قسمت نداشتن جواز ساخت وساز و نیز خلاف آنچه در جواز ساخت وساز گفته شده ساخت وساز شده‌ است.

 

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *