اخبارجهان

مقامات امریکایی: ایران بیش از 100 موشک کروز براى حمله به اسرائيل آماده کرده است

در حالی که اسرائیل در انتظار حمله احتمالی تلافى‌جویانه ایران است، مقامات امریکایی از احتمال حمله موشکی و پهپادی تهران به اهدافی در داخل اسرائیل خبر دادند.

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» شامگاه جمعه 24 حمل، در گزارشی از سه مقام امریکایی نقل کرد که ایران تعداد زیادی موشک برای حمله احتمالی به اسرائیل آماده کرده است.

بر اساس این گرارش، دو نفر از این مقامات توضیح دادند که ایران بیش از 100 موشک کروز  را آماده کرده است.

به گفته یکی از همین مقامات که هویت آنها فاش نشده، تهران تعداد زیادی پهپاد نیز آماده کرده که می‌تواند در حمله به اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این مقامات، ایران موشک‌ها و پهپادهای خود را در طول هفته گذشته آماده کرده است.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که انتظار دارد ایران در کوتاه‌مدت به اسرائیل حمله کند و از تهران خواست از این اقدام خودداری کند.

بایدن در یک نشست خبری گفت: «نمی‌خواهم اطلاعات محرمانه‌ای را ارائه دهم، اما انتظار دارم به زودی این حمله انجام خواهد شد.»

بایدن در پاسخ به این سوال که پیام شما به ایران در مورد حمله به اسرائیل چیست، گفت: «نکنید!».

او تاکید کرد: «متعهد به دفاع و حمایت از اسرائیل هستیم، به اسرائیل برای دفاع از خود کمک خواهیم کرد و ایران موفق نخواهد شد.»

تهران می‌گوید حمله تلافی‌جویانه در پاسخ به کشته شدن محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و معاونش محمدهادی رحیمی و 5 تن دیگر از افسران ارشد سپاه در حمله اسرائیل به ساختمان وابسته به کنسولگری ایران در دمشق انجام خواهد شد.

این حمله از زمان ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس در مجاورت فرودگاه بغداد در جنوری 2020 دردناک ترین ضربه به نیروی فرامرزی سپاه بود.

این حمله همه مقامات ایرانی در راس حاکمیت را بر آن داشت تا اسرائیل را تهدید به انتقام‌جویی کنند و گفتند که این اقدام بسیار «دردناک» خواهد بود اما تا کنون به جنگ تبلیغاتی و روانی بسنده کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *